KudoZ home » German to Polish » Printing & Publishing

Overprint/Aussparungen

Polish translation: nadlewka (nadruk, przebitka, nakładanie się powłok)/ ?


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Overprint/Aussparungen
Polish translation:nadlewka (nadruk, przebitka, nakładanie się powłok)/ ?
Entered by: Dariusz Kozłowski

16:39 Jul 4, 2004
German to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Printing & Publishing / Printing specifications
German term or phrase: Overprint/Aussparungen
Kilka pytañ z zakresu grafiki/ sk³adu komputerowego/ przygotowywania do druku...

Kontekst jest niedu¿y:
krótka informacja dla klienta nt. tego, jak ma przygotowaæ i w jakiej postaci oddaæ materia³y (pliki, dokumenty) do naœwietlania i druku w drukarni.

Tyu³y kolejnych punktów:
1. Datenträger
2. Belichtungsdatei
3. Farbmodus der Bilder (to bêdzie kolejne pytanie...)
4. Beschnitt (3 mm i to wszystko)
5. Auflösung der Bilder
6. Tonwertumfang (kolejne pytanie)
7. Max. Tonwertsumme (kolejne pytanie)
8. Überfüllung (Trapping)/Unterfüllung (kolejne pytanie)
9. Overprint/Aussparungen und Beschnitt (kolejne pytanie)
10. Farbendeckung (pytanie)
11. Graubalance (pytanie)

Mam nadziejê, ¿e mi wybaczycie tak¹ iloœæ za jednym zamachem, ale trafi³o mi siê coœ, na czym œrednio siê znam, przynajmniej niektóre terminy wygl¹daj¹ doœæ specjalistycznie, a nie chcia³bym jakiejœ "kuchy"

Z góry dziêki za pomoc (mhm - pilne, plizz ;-)
Dariusz Kozłowski
Poland
nadruk, przebitka, nakładanie się powłok
Explanation:
TN
Selected response from:

Tomasz Niedbala
Poland
Grading comment
Bardzo dziękuję obu odpowiadającym za pomoc.
Punkty ("cukierki" ;-) dla Tomasza za: szybkość i źródła do weryfikacji. 2 za odpowiedź tylko na 1-szą częśc pytania (pozostały niewyjaśnione "Aussparungen".
Podziękowania dla G. - "fachowca z branży" ;-)

Pozdrawiam
DK
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Nadlewka
Golebiewski
5Nadlewka
Golebiewski
5Nadlewka
Golebiewski
2nadruk, przebitka, nakładanie się powłok
Tomasz Niedbala


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
nadruk, przebitka, nakładanie się powłok


Explanation:
TN


    Reference: http://slownik.kargul.net/definicja/16509.html
    Reference: http://www.polifarb.com.pl/strefaklienta_kompendium_zewnetrz...
Tomasz Niedbala
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 21
Grading comment
Bardzo dziękuję obu odpowiadającym za pomoc.
Punkty ("cukierki" ;-) dla Tomasza za: szybkość i źródła do weryfikacji. 2 za odpowiedź tylko na 1-szą częśc pytania (pozostały niewyjaśnione "Aussparungen".
Podziękowania dla G. - "fachowca z branży" ;-)

Pozdrawiam
DK

23 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Nadlewka


Explanation:
Nadlewka to słowo potoczne.
Dosłowny "Naddruk" oznacza, że "kolor jest overprintowy" - czyli drukowany jako ostatni.
Upraszczając, chodzi o to, aby nie było świecenia białego między kolorami.

Golebiewski
Poland
Native speaker of: Polish

23 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Nadlewka


Explanation:
Nadlewka to słowo potoczne.
Dosłowny "Naddruk" oznacza, że "kolor jest overprintowy" - czyli drukowany jako ostatni.
Upraszczając, chodzi o to, aby nie było świecenia białego między kolorami.

Golebiewski
Poland
Native speaker of: Polish

23 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Nadlewka


Explanation:
Nadlewka to słowo potoczne.
Dosłowny "Naddruk" oznacza, że "kolor jest overprintowy" - czyli drukowany jako ostatni.
Upraszczając, chodzi o to, aby nie było świecenia białego między kolorami.

Golebiewski
Poland
Native speaker of: Polish