KudoZ home » German to Polish » Psychology

Ankern

Polish translation: tworzenie kotwic/ kotwiczenie


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Ankern
Polish translation:tworzenie kotwic/ kotwiczenie
Entered by: A_Lex

12:45 Feb 17, 2006
German to Polish translations [PRO]
Psychology
German term or phrase: Ankern
Mnemotechnika:
"Assoziationen kann man bewusst schaffen, um damit die Merkfähigkeit zu erhöhen. Dieser Vorgang heißt "Ankern". Dafür müssen zunächst bestimmte Anker im Gedächtnis festgemacht werden."
Magdallena
kotwica/ tworzenie kotwic
Explanation:
Kotwica, to pojęcie z zakresu programowania neurolingwistycznego. Polega na sprzężeniu bodźca z reakcją organizmu. Bodziec może być wizualny (obraz), kinestetyczny (określony rodzaj dotyku, lub zapach), lub dźwiękowy. Reakcje organizmu - pojawienie się określonych emocji, zachowań.

Piosenka, która przywołuje na myśl przyjemne skojarzenia. Osoba na której widok robi się niedobrze. To są przykłady kotwic.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Kotwica_(NLP)
Selected response from:

A_Lex
Poland
Grading comment
Dzięki!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2kotwica/ tworzenie kotwic
A_Lex
3punkt zaczepienia
kocur
3lacuchowa metoda skojarzen
Tomasz Sieniuć


  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
kotwica/ tworzenie kotwic


Explanation:
Kotwica, to pojęcie z zakresu programowania neurolingwistycznego. Polega na sprzężeniu bodźca z reakcją organizmu. Bodziec może być wizualny (obraz), kinestetyczny (określony rodzaj dotyku, lub zapach), lub dźwiękowy. Reakcje organizmu - pojawienie się określonych emocji, zachowań.

Piosenka, która przywołuje na myśl przyjemne skojarzenia. Osoba na której widok robi się niedobrze. To są przykłady kotwic.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Kotwica_(NLP)

A_Lex
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Dzięki!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Grażyna Lesińska
1 hr
  -> dziêki! :-)

agree  Jacek Zukowski: w takim razie sam proces mo¿e lepiej nazwaæ kotwiczeniem
23 hrs
  -> a mo¿e, dziêki :-) http://www.prospero.com.pl/artykul_nlp2.htm

28 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
lacuchowa metoda skojarzen


Explanation:
http://szybkanauka.net/efektywna-nauka

--------------------------------------------------
Note added at 28 mins (2006-02-17 13:14:27 GMT)
--------------------------------------------------

oczywiscie "lancuchowa..."


Tomasz Sieniuć
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 10

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
punkt zaczepienia


Explanation:
prop;)

kocur
PRO pts in category: 4