KudoZ home » German to Polish » Science

Lohnempfaenger

Polish translation: pracownicy fizyczni


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Lohnempfaenger
Polish translation:pracownicy fizyczni
Entered by: ARak

16:01 Nov 6, 2003
German to Polish translations [PRO]
Science / badania socjologiczne
German term or phrase: Lohnempfaenger
Von den "Tarifangestellten" in unserer Stichprobe sind etwa 58% Frauen und nur 42% Maenner, waehrend bei den "Lohnempfaengern" die Situation umgekehrt ist.
ARak
pracownicy fizyczni
Explanation:
Tak bym to ujal ogolnie. Slownik podaje: "najemny robotnik".
Roznica jest latwa: Angestellte(r) = pracownik umyslowy, Lohnempfänger = pracownim fizyczny.
Por. j. angielski "white collar" vs "blue collar"
Selected response from:

Jerzy Czopik
Germany
Grading comment
Dziękuję wszystkim.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2pracownicy fizyczni
Jerzy Czopik
5pracownicy otrzymujacy wynagrodzenie wedlug stawki godzinowej
Bozena Meske


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
pracownicy fizyczni


Explanation:
Tak bym to ujal ogolnie. Slownik podaje: "najemny robotnik".
Roznica jest latwa: Angestellte(r) = pracownik umyslowy, Lohnempfänger = pracownim fizyczny.
Por. j. angielski "white collar" vs "blue collar"

Jerzy Czopik
Germany
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 7229
Grading comment
Dziękuję wszystkim.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ewunia
50 mins

agree  Michalski
1 hr

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
pracownicy otrzymujacy wynagrodzenie wedlug stawki godzinowej


Explanation:
Poszlabym tropem wskazanym przez Jerzego: Lohnempfänger = robotnik najemny. A to oznacza, ze jest on oplacany wg stawki godzinowej i jego miesieczne wynagrodzenie waha sie w zaleznosci od rzeczywistej sumy przepracowanych godzin, a to z kolei zmienia sie w zaleznosci od ilosci niedziel, swiat i innych dni wolnych od pracy. Natomiast (Tarif)Angestellter oplacany jest miesiecznie, niezaleznie od tego czy jest on pracownikiem umyslowym czy fizycznym.

Bozena Meske
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 130