KudoZ home » German to Polish » Science

Signifikanz

Polish translation: waga (wskaźnika), znaczenie, ważność


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Signifikanz
Polish translation:waga (wskaźnika), znaczenie, ważność
Entered by: ARak

08:41 Nov 8, 2003
German to Polish translations [PRO]
Science / badania socjologiczne
German term or phrase: Signifikanz
Bei dieser Darstellungsform zeigen sich markante Unterschiede, die ja auch durch die statistische Analyse bestaetigt werden. Die Frage ist natuerlich, ob statistische Signifikanz mit praktischer Revelanz einhergeht. Was bringt die Einsicht, dass die Bezahlungszufriedenheit in einer Gruppe 2.65, in der anderen 2.91 betraegt?
ARak
waga (wskaźnika)
Explanation:
Można z tego wybrnąć tak:

czy statystyczna waga wskaźnika idzie w parze z jego praktycznym znaczeniem.

Selected response from:

Andrzej Lejman
Grading comment
Dziękuję, również za poprawienie błędu
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1znaczenieZbigniew Balawender
4waga (wskaźnika)
Andrzej Lejman


  

Answers


30 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
znaczenie


Explanation:
Znaczenie, ważno¶ć (w sensie wichtig)

W zdaniu występuje też słowo Relevanz, które jest błędnie zapisane (Revelanz). Jest w pewnym sensie synonimem Signifikanz, oznacza jednak bardziej ważno¶ć w sensie słuszno¶ci odniesienia.

Pozdrawiam
Zbyszek


Zbigniew Balawender
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 341

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ewunia
1 day23 hrs

37 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
waga (wskaźnika)


Explanation:
Można z tego wybrnąć tak:

czy statystyczna waga wskaźnika idzie w parze z jego praktycznym znaczeniem.



Andrzej Lejman
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 3748
Grading comment
Dziękuję, również za poprawienie błędu