KudoZ home » German to Polish » Tech/Engineering

Natriumoctansulfonat R

Polish translation: oktanosulfonian sodu


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Natriumoktansulfonat
Polish translation:oktanosulfonian sodu
Entered by: Uwe Kirmse

12:25 Mar 8, 2002
German to Polish translations [Non-PRO]
Tech/Engineering / chromatografia
German term or phrase: Natriumoctansulfonat R
wassrige Losung von Natriumoctansulfonat R
kgas
oktanosulfonian sodu
Explanation:
Po niemiecku powinno pisac sie Natriumoktansulfonat (K zamiast C).
Po angielsku:
Sodium Octane Sulfonate
wzór chemiczny:
CH 3 (CH 2 ) 7 SO 3 Na
Ze wzoru wynika, ze jest to oktanosulfonian sodu. A to "R" - nie wiem, po prostu tak przepisac.
Selected response from:

Uwe Kirmse
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2oktanosulfonian sodu
Uwe Kirmse
4...? sulfonian sodu R
Jerzy Czopik


  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
...? sulfonian sodu R


Explanation:
Niestety nie mogę znaleźć słowa "Natriumoctansulfonat" nigdzie w Internecie ani w moich źródłach. Być może chodzi tu o octanosulfonian sodu albo o okatnosulfonian sodu - nie mam pewności.
Link podaje odsyłacz do tekstu, zawierającego słowa "sulfonian" i "sodu", natommiast poszukiwanie obu tych słów z "oktan" nie daje żadnych wyników. Dołączenie "octan" odsyła również do tej strony


    Reference: http://www.abc.com.pl/serwis/du/2001/0036.htm
Jerzy Czopik
Germany
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 7229

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Uwe Kirmse: Na pewno nie "octanosulfonian", bo polski octan to po niemiecku Azetat. Chyba nawet niemiecka nazwa jest bardziej angielska. Ewentualnie "oktanosulfonian".
13 mins

39 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
oktanosulfonian sodu


Explanation:
Po niemiecku powinno pisac sie Natriumoktansulfonat (K zamiast C).
Po angielsku:
Sodium Octane Sulfonate
wzór chemiczny:
CH 3 (CH 2 ) 7 SO 3 Na
Ze wzoru wynika, ze jest to oktanosulfonian sodu. A to "R" - nie wiem, po prostu tak przepisac.


    Reference: http://www.vhglabs.com/downloads/catalog.pdf
Uwe Kirmse
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 474
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jerzy Czopik: genau - "octan" = "Azetat", und "Oktan" kann auch wahlweise mit "c" geschrieben werden
21 mins
  -> Kann mit "c" geschrieben werden, ist dann im Deutschen aber falsch!

agree  Zbigniew Balawender: Jestem pe³en podziwu. I te wzory! Czy s± na to jakie¶ s³owniki, czy trzeba to studiowaæ na AGH. Ja omijam chemiê wielkim ³ukiem, ale z t± odpowiedzi± siê zgadzam, bo s±dz±c po wcze¶niejszych odpowiedziach kol.UK, odnoszê wra¿enie, ¿e zna siê na chemii.
5 hrs
  -> Trzeba rzucic na Google'a po angielsku, bo po niemiecku i po polsku sie nie znajdzie! :-)