KudoZ home » German to Polish » Tech/Engineering

Serienentwicklung

Polish translation: wdrożenie produkcji seryjnej


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Serienentwicklung
Polish translation:wdrożenie produkcji seryjnej
Entered by: Uwe Kirmse

19:16 May 9, 2002
German to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering / <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1250"> QC
German term or phrase: Serienentwicklung
Die zuständigen Fachbereiche des Bestellers können zur Umsetzung der Norm Hilfestellung geben, die Verantwortung für die Qualität der Produkte bleibt jedoch beim Lieferant.
(Das Ergebnis einer ”nur Muster-/Prototypen-Teil Abnahme” wird in einem Übergabeformular do-kumentiert und dient als Basis für die Serienentwicklung.)
Krzysztof
Poland
wdrożenie produkcji seryjnej
Explanation:
etapy projektowania - cytat:
nadzorowanie i weryfikowanie projektowania wyrobów na każdym etapie: od danych wejściowych poprzez koncepcję projektu, prototyp, serię próbną i walidację po wdrożenie produkcji seryjnej
"Entwicklung" to wprawdzie projektowanie, ale tu chodzi o pewien jego etap, a myślę, że to jest właśnie ten.
Selected response from:

Uwe Kirmse
Grading comment
Dziekuje, to najbardziej pasuje mi do pozostalego kontekstu dokumentu.
Pozdrowienia KK
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1wdrożenie produkcji seryjnej
Uwe Kirmse
4wprowadzenie do produkcji seryjnej
Tomasz Niedbala
3 +1przygotowanie produkcji seryjnej
Jerzy Czopik
4produkcja seryjna
Andrzej Lejman


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
produkcja seryjna


Explanation:
rzadko, ale bywa uzywane


    Reference: http://wortschatz.uni-leipzig.de/
Andrzej Lejman
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 3748

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Jerzy Czopik: brakuje fazy rozwojowej, sama produkcja to nie wszystko
20 mins

14 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
przygotowanie produkcji seryjnej


Explanation:
widziałbym raczej w kontekście "przygotowywania", ewentualnie bardziej dosłownie "opracowywania" produkcji seryjnej - fazy testowe itp.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-09 20:12:48 (GMT)
--------------------------------------------------

Tak naprawdę, to każdy z nas ma trochę racji (może najmniej Andrzej z samą produkcją), ale to, co poprzedza produkcję seryjną jest bardzo skomplikowanym procesem. Dlatego jestem jednak za \"przygotowywaniem\". Przykład: firma A kupuje licencję od firmy B. Wtedy firma B opracowuje produkt i doprowadza go to takiego stanu, że możliwa jest jego produkcja seryjna (prowadzi więc proces \"Serienentwicklung\"), natomiast firma B wdraża produkt do produkcji seryjnej, nie koniecznie musząc mieć odpowiednio wysoki know-how, aby tę produkcję samodzielnie przygotować. Ma to miejsce często w przemyśle motoryzacyjnym, doskonałym przykładem była \"NEXIA\", stanowiąca pewną ewolucję Opla Kadetta E (łezki). Koreańczycy nie musieli prowadzić tak samo rozległego procesu \"Seriententwicklung\", bo mieli prawie gotowy produkt seryjny do dyspozycji, więc dokonali \"wdrożenia do produkcji\", co byłoby moim zdaniem \"Serieneinführung\". Ale podkreślam, nie mam na to dowodów.


    Reference: http://www.lte.de/Anwender/anwender.html
    Reference: http://www.bmw.at/motoren-steyr/karriere/editor/versuch_se.h...
Jerzy Czopik
Germany
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 7229

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrzej Lejman: Po namyœle przyznajê racjê. Byæ mo¿e, spotykane inne u¿ycia tego s³owa nale¿a³oby potraktowaæ jako b³êdne.
31 mins
  -> Dziêkujê, w³aœnie te¿ zastanawia³em siê nad zaproponowanymi tu odpowiedziami - reszta w komentarzu

24 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
wprowadzenie do produkcji seryjnej


Explanation:
2.3.3 Serienentwicklung
Die Serienentwicklung beinhaltet zeit- und aufwandmässig den grössten Teil des Entwicklungsprozesses.
Konstruktive Ausarbeitung des Entwurfes
Konstruktionsbegleitende Berechnungen
Detailkonstruktion
Montage- und Handling-Simulationen
Animationen und VR für Verkaufsschulung und "Pre-Salesupport"
Rapid-Prototyping und Musterbau für die Konstruktionsabsicherung
Verifikationsrechnungen für Sicherheitsnachweise
Etc.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-09 19:51:24 (GMT)
--------------------------------------------------

http://www.ssg-de.com/ssg_html/german/static/firma/kontakt.h...
W tym formularzu również wyraźnie podzielono fazy badań.


    Reference: http://product.innovation-net.ch/protected/cadbp2.html
Tomasz Niedbala
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 313

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Jerzy Czopik: darunter hätte ich eher "Serieneinführung" verstanden, hier fehlt (in Polnisch) die Entwicklung.
3 mins
  -> Przez "wprowadzenie" rozumiem tu fazê wstepn¹ badañ i innych czynnoœæi przygotowawczych. "Serieneinfuhrung" nazwa³bym uruchomieniem produkcji seryjnej

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
wdrożenie produkcji seryjnej


Explanation:
etapy projektowania - cytat:
nadzorowanie i weryfikowanie projektowania wyrobów na każdym etapie: od danych wejściowych poprzez koncepcję projektu, prototyp, serię próbną i walidację po wdrożenie produkcji seryjnej
"Entwicklung" to wprawdzie projektowanie, ale tu chodzi o pewien jego etap, a myślę, że to jest właśnie ten.



    Reference: http://www.pozyton.com.pl/pages/iso.htm
Uwe Kirmse
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 474
Grading comment
Dziekuje, to najbardziej pasuje mi do pozostalego kontekstu dokumentu.
Pozdrowienia KK

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jerzy Czopik: o, a ja myœla³em, ¿e wdro¿enie nastêpuje po przygotowaniu - poddajê siê, czyli wdro¿enie albo wprowadzenie jednak OK
26 mins
  -> Zastanawia³em siê, czy nie tylko daæ "agree" pod wprowadzenie, ale jednak wdro¿enie mi siê spodoba³o. Mam nadziejê, ¿e nie odstraszymy kolegi KK od zadawania pytañ, proponuj¹c tyle odpowiedzi do wyboru :-)