KudoZ home » German to Polish » Tech/Engineering

Kabelverschraubung

Polish translation: Łączówka kablowa śrubowa


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Kabelverschraubung
Polish translation:Łączówka kablowa śrubowa
Entered by: Tomasz Niedbala

02:14 Jan 6, 2003
German to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering
German term or phrase: Kabelverschraubung
Niestety nie mam nic wiecej.

Z gory bardzo dziekuje.
Paulus
Łączówka kablowa śrubowa
Explanation:
Łączówka (kablowa) śrubowa - łączówka wyposażona w zaciski śrubowe
Selected response from:

Tomasz Niedbala
Poland
Grading comment
Dziekuje.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Przepust kablowy
Jerzy Czopik
4śrubowy zacisk kabla
Dariusz Kozłowski
3(śrubowa) dławnica (dławik) kablowyrjz
4 -1Łączówka kablowa śrubowa
Tomasz Niedbala


  

Answers


6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
Łączówka kablowa śrubowa


Explanation:
Łączówka (kablowa) śrubowa - łączówka wyposażona w zaciski śrubowe


    Reference: http://www.man.poznan.pl/~stanecki/telekom/normy/TPSA/27.htm
    Reference: http://www.industriegehaeuse.de/html/pg001-PG-Kabelverschrau...
Tomasz Niedbala
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 313
Grading comment
Dziekuje.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Jerzy Czopik: To nie służy do łączenia dwóch kabli, jest to rodzaj przepustu kablowego
2 hrs

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
śrubowy zacisk kabla


Explanation:
bez źrodeł, na logikę i doświadczenie:
Verschraubung to połączenie śrubowe, skręcane, w przypadku kabla musi ono dociskać/zaciskać kabel przy użyciu nakrętki i odpowiednio uformowanego, gwintowanego trzpienia - patrz dobre kolumny głośnikowe...

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-07 08:53:36 (GMT)
--------------------------------------------------

Może i rzeczywiście nie mam racji, ale...
spójrzcie, proszę, na
1. normę TPSA:
\"Zacisk śrubowy - zacisk, w którym przyłączanie żył i przewodów wykonuje się przez dokręcanie nagwintowanego wkręta.\" (pkt 1.3 \"Określenia\")
(http://www.man.poznan.pl/~stanecki/telekom/normy/TPSA/32.htm...
2. \"zacisk śrubowy PG-21\" (http://www.efbi.com.pl/katalog/krone/krone15.html)
3. \"Zacisk śrubowy - Rodzaj zacisku dla kabla głośnikowego. Kabel jest dociskany do styku przez śrubę, co daje pewne i trwałe mocowanie, znacznie lepsze niż w przypadku zacisku, w którym do styku kabel dociska sprężynka.
(http://www.kinodomowe.idg.pl/artykuly/9238.html)

Może to i nie najbardziej miarodajne, ale jednak występuje, zatem jednak jest w użyciu. Moim zdaniem jest to najbliższe niemieckiemu źródłu. Przecież jest jednak jeszcze jedna możliwość: że poszczególnych typów \"Kabelverschraubung\" jest kilka, a po polsku każdy ma swoją nieco inną nazwę...

Jeśliby kto chciał dokładnie prześledzić moje wyniki, to proszę (google):
http://www.google.pl/search?q=rubowy+zacisk+kabla&ie=ISO-88...

Pozdrawiam moich adwersarzy ;-)))

nb.: wszystkiego Naj w tym Nowym Roku 2003 (bo byłbym zapomniał :-)

DK


Dariusz Kozłowski
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 317

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Andrzej Lejman: Verschraubung to raczej ró¿nego rodzaju z³¹cza/z³¹czki, a wiêc jak powy¿ej.
10 mins

neutral  Jerzy Czopik: Ma to kształt przepustu - vide PG-Verschraubung itp.
1 hr

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Przepust kablowy


Explanation:
Proszę spojrzeć na rysunek na stronie niemieckiej i porównać nazwę na stronie polskiej. Google daje dość odsyłaczy zarówno do Kabelverschraubung (2.940) jak i do "przepust kablowy" (143)

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-06 11:57:31 (GMT) [[utf-8]]
--------------------------------------------------

Nie zgadzam się z Grzegorzem co do jego wyjaśnienia, że taka łączówka (złączka) posiada zaciski śrubowe. Natomiast przyznaję, że "Kabelverschraubung" to nie tylko przepust kablowy, ale także właśnie "złącze kablowe śrubowe".

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-06 11:57:41 (GMT) [[utf-8]]
--------------------------------------------------

Nie zgadzam się z Grzegorzem co do jego wyjaśnienia, że taka łączówka (złączka) posiada zaciski śrubowe. Natomiast przyznaję, że "Kabelverschraubung" to nie tylko przepust kablowy, ale także właśnie "złącze kablowe śrubowe".


--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-06 11:57:56 (GMT) [[utf-8]]
--------------------------------------------------

Nie zgadzam się z Grzegorzem co do jego wyjaśnienia, że taka łączówka (złączka) posiada zaciski śrubowe. Natomiast przyznaję, że "Kabelverschraubung" to nie tylko przepust kablowy, ale także właśnie "złącze kablowe śrubowe".

http://www.google.de/search?sourceid=navclient&hl=de&q=kabel...


    Reference: http://www.lukasiak.com.pl/nowosci.htm
    Reference: http://www.harkis.harting.com/WebHelp/DHan/WebHelp/DHANKabel...
Jerzy Czopik
Germany
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 7229

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Uwe Kirmse: Az trzy razy powtarzasz, ale jaki Grzegorz?
1 hr
  -> Nie Grzegorz, a Tomasz - przepraszam, a to wszystko przez KudoZ.net, który nie specjalnie chciał działać

neutral  Dariusz Kozłowski: Nie dlatego, ¿ebym siê Jerzy musia³ "zrewan¿owaæ" neutralem, ale: od przepustu kablowego bli¿ej do "korytka kablowego", a to ju¿ po niemiecku "Kabelkanal"... Pozdrowienia z zaœnie¿onego Poznania, DK
22 hrs

3959 days   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
(śrubowa) dławnica (dławik) kablowy


Explanation:
przepust kablowy - też czasem mogło by być
(cable gland)


    Reference: http://www.mossexpress.pl/dlawnice-kablowe-i-akcesoria?gclid...
rjz
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 1628