KudoZ home » German to Polish » Tech/Engineering

Klemmstift

Polish translation: kołek zaciskowy


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Klemmstift
Polish translation:kołek zaciskowy
Entered by: Zbigniew Balawender

16:15 Jan 7, 2003
German to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering
German term or phrase: Klemmstift
auto
Pawe? Guga?a
kołek zaciskowy
Explanation:
Po rozpoznaniu funkcji Klemmstifta poszukałem na zasadzie analogii w polskim googlu i wyszło "sztyft zaciskowy". Albo kołek zaciskowy. Jest to tłumaczenie dość dosłowne, więc nie mogę wykluczyć, że zostało przez tłumacza wykreowane. Oddaje jednak bardzo dobrze istotę tego sztyfta, więc myślę, że tak może być.

Pozdrawiam
ZB
Selected response from:

Zbigniew Balawender
Grading comment
bardzo dziękuję
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2kołek zaciskowyZbigniew Balawender
3Kołek blokujący
Jerzy Czopik


  

Answers


23 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Kołek blokujący


Explanation:
tak bym przypuszczał...

Jerzy Czopik
Germany
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 7229

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
kołek zaciskowy


Explanation:
Po rozpoznaniu funkcji Klemmstifta poszukałem na zasadzie analogii w polskim googlu i wyszło "sztyft zaciskowy". Albo kołek zaciskowy. Jest to tłumaczenie dość dosłowne, więc nie mogę wykluczyć, że zostało przez tłumacza wykreowane. Oddaje jednak bardzo dobrze istotę tego sztyfta, więc myślę, że tak może być.

Pozdrawiam
ZB


    Reference: http://www.herz.com.pl/cgi-bin/pd?gid=361
    Reference: http://www.verbeek.de/download/h3_montage.pdf
Zbigniew Balawender
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 341
Grading comment
bardzo dziękuję

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dariusz Kozłowski: brzmi rozs¹dnie i logicznie.
2 hrs

agree  Ewunia: ko³ek zaciskowy lub zaciskowo-naprê¿aj¹cy
15 hrs