KudoZ home » German to Polish » Tech/Engineering

100%-In-Line-Prozess-überwachung

Polish translation: bezkontaktowa kontrola procesu (produkcyjnego) w czasie rzeczywistym


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:100%-In-Line-Prozessüberwachung
Polish translation:bezkontaktowa kontrola procesu (produkcyjnego) w czasie rzeczywistym
Entered by: Dariusz Kozłowski

14:47 Jan 8, 2003
German to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering
German term or phrase: 100%-In-Line-Prozess-überwachung
Die Familie der xx-Systeme dient der berührungs-losen 100%-In-Line-Prozess-überwachung und datengestützten Prozess-optimierung bei der Komponenten- und Baugruppenfertigung im Rohbau. Auch ein Offline-Einsatz zur stichprobenartigen Überprüfung ist möglich. Die von den optischen Sensoren mittels Lasertriangulation erfassten Bilder der Messmerkmale werden mit Hilfe geeigneter Algorithmen in Koordinatenwerte umgerechnet und mit den Sollkoordinaten verglichen.

[Es kommen in den nächsten Tagen noch andere Fragen aus diesem Themenbereich]

Danke für jede nutzbare hilfe im Voraus!
DK
Dariusz Kozłowski
Poland
bezkontaktowa, stuprocentowa kontrola w trakcie procesu produkcyjnego (w linii produkcyjnej)
Explanation:
propopzycja.
Bardzo dużo w guglu bezkontaktowych pomiarów, czujników etc.
Selected response from:

Andrzej Lejman
Grading comment
Bardzo Wam wszystkim dziękuję za pomoc, wybrać mogę jedną odpowiedź - tym razem po prostu najszybszą.
Do glosariusza pozwalam sobie wpisać moją wersję, zmienię ją, jeśli podacie argumenty na korzyść innej - zapraszam do ew. dyskusji na forum.

Pozdrawiam w Nowym Roku
DK
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5kompleksowe/pełne monitorowanie procesu produkcyjnego przebiegającego w trybie on-line
Ewunia
4bezinwazyjna , ciągła kontrola produkcji
Tomasz Niedbala
4bezkontaktowa, stuprocentowa kontrola w trakcie procesu produkcyjnego (w linii produkcyjnej)
Andrzej Lejman


Discussion entries: 3





  

Answers


28 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
bezkontaktowa, stuprocentowa kontrola w trakcie procesu produkcyjnego (w linii produkcyjnej)


Explanation:
propopzycja.
Bardzo dużo w guglu bezkontaktowych pomiarów, czujników etc.

Andrzej Lejman
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 3748
Grading comment
Bardzo Wam wszystkim dziękuję za pomoc, wybrać mogę jedną odpowiedź - tym razem po prostu najszybszą.
Do glosariusza pozwalam sobie wpisać moją wersję, zmienię ją, jeśli podacie argumenty na korzyść innej - zapraszam do ew. dyskusji na forum.

Pozdrawiam w Nowym Roku
DK

56 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
kompleksowe/pełne monitorowanie procesu produkcyjnego przebiegającego w trybie on-line


Explanation:
Słowo 'Überwachung ' dotyczy przyjętego od kilku lat w Polsce pojęcia 'monitorowanie'czyli nadzorowanie procesów produkcyjnych przy pomocy różnych wskażników , monitorów , przyrządów pomiarowych itp. Takiemu monitorowaniu podlegają procesy produkcyjne w przemyśle między innymi farmaceutycznym , metalurgicznym ( te przemysły są mi znane z doświadczenia zawodowego ).
Czynności związane z kalibracją , kwalifikacją urządzeń , walidacją podlegają monitorowaniu , czyli ciągłemu nadzorowi i dokumentowaniu parametrów , awarii , błędów , modyfikacji itp.

Ewunia
Poland
PRO pts in pair: 116

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
bezinwazyjna , ciągła kontrola produkcji


Explanation:
lub
"nieinwazyjna"

Tomasz Niedbala
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 313