KudoZ home » German to Polish » Tech/Engineering

Laserschutzbeauftragter

Polish translation: Inspektor bhp ds. techniki laserowej


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Laserschutzbeauftragter
Polish translation:Inspektor bhp ds. techniki laserowej
Entered by: Dariusz Kozłowski

10:36 Jan 13, 2003
German to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering / Sicherheitsanforderungen, Arbeitssicherheit
German term or phrase: Laserschutzbeauftragter
"4.2.6 Vorkehrungen beim Benutzer"

"Nicht erforderlich, aber empfohlen bei Anwendungen, die direkten Blick in den Laserstrahl erfordern"

- jedyny kontekst, jakim dysponujê (tabela)

S³ysza³ ktoœ o takiej funkcji w Polsce??? jest ktoœ taki u nas?

Dziekujê za pomoc!
Dariusz Kozłowski
Poland
instruktor bhp ds. techniki laserowej...
Explanation:
...o ile tlumaczenie nadaje sie do "spolszczenia" tego szczytnego tytulu.
Selected response from:

Uwe Kirmse
Grading comment
Uwe, bardzo dziękuję za pomoc (podobnie jak Jerzemu!)!
Wybrałem twoją wersję, bo zdaje mi się brzmieć całkiem nieźle po polsku (Inspektor bhp ds. techniki laserowej) i jest w miarę krótka. Wersja Jerzego, jak zwykle - bardzo dokładna. Jednak doszedłem do wniosku, że - skoro - takiego "urzędasa" u nas nie ma, to spróbuję polskiemu odbiorcy tekstu przybliżyć trochę tę funkcję, korzystając z twojej wersji, nieco bliższej (przynajmniej "na pierwszy rzut oka") naszym realiom w przemyśle...
Podziękowania jednak dla obu: dzięki Wam!
DK
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1instruktor bhp ds. techniki laserowej...
Uwe Kirmse
3 +1pełnomocnik ds. ochrony przed szkodliwymi skutkami promieniowania laserowego
Jerzy Czopik


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
pełnomocnik ds. ochrony przed szkodliwymi skutkami promieniowania laserowego


Explanation:
nie spotkałem jeszcze takiej osoby w Polsce, ale muszę przyznać, że nie miałem też po temu okazji - ostatnio byli to tylko "Pstrąg"-Schutzbeauftragte....

Jerzy Czopik
Germany
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 7229

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tomasz Niedbala: Dosyæ karko³omny tytu³, ale chyba musi zostaæ.
37 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
instruktor bhp ds. techniki laserowej...


Explanation:
...o ile tlumaczenie nadaje sie do "spolszczenia" tego szczytnego tytulu.

Uwe Kirmse
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 474
Grading comment
Uwe, bardzo dziękuję za pomoc (podobnie jak Jerzemu!)!
Wybrałem twoją wersję, bo zdaje mi się brzmieć całkiem nieźle po polsku (Inspektor bhp ds. techniki laserowej) i jest w miarę krótka. Wersja Jerzego, jak zwykle - bardzo dokładna. Jednak doszedłem do wniosku, że - skoro - takiego "urzędasa" u nas nie ma, to spróbuję polskiemu odbiorcy tekstu przybliżyć trochę tę funkcję, korzystając z twojej wersji, nieco bliższej (przynajmniej "na pierwszy rzut oka") naszym realiom w przemyśle...
Podziękowania jednak dla obu: dzięki Wam!
DK

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sebastian Kruszelnicki
1861 days