KudoZ home » German to Polish » Textiles / Clothing / Fashion

geschmirgelt

Polish translation: tkanina szmerglowana (ścierana)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:geschmirgelt
Polish translation:tkanina szmerglowana (ścierana)
Entered by: skowronek

08:35 Jul 9, 2008
German to Polish translations [PRO]
Textiles / Clothing / Fashion
German term or phrase: geschmirgelt
Opis (nieużywanych) spodni: "dicht gewebt, geschmirgelte Oberfläche".
Starty materiał? Szorstki? Wygładzony?
skowronek
Germany
tkanina szmerglowana (ścierana)
Explanation:
Schmiergelmaschine to we włókiennictwie szmerglówka, maszyna ścierająca





--------------------------------------------------
Note added at 9 Stunden (2008-07-09 18:04:37 GMT)
--------------------------------------------------

http://merlin.pl/Krotkie-spodenki-Leitz-Boxer-kolor-niebiesk...

Tkanina może być obrabiana za pomocą ścierającego wałka (szmerglującego) lub szklanego proszku. Na powierzchni tkaniny powstaje okrywa, dając miękki, aksamitny chwyt (efekt skórki brzoskwiniowej). Zresztą jest to moja branża.

--------------------------------------------------
Note added at 9 Stunden (2008-07-09 18:08:37 GMT)
--------------------------------------------------

(...) Ich zasadniczą formą dekoracji jest: delikatne włochacenie, szmerglowanie, drapanie, ścieranie, ale także wybłyszczanie i gładzenie. -> http://www.fashionet.pl/?sid=view&news=343
Selected response from:

eklerka
Grading comment
Dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1wygladzany, albo opisowo: wygladzany papierem sciernym.
Sylvia Steinweber
4tkanina szmerglowana (ścierana)eklerka


Discussion entries: 4





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
wygladzany, albo opisowo: wygladzany papierem sciernym.


Explanation:
to sie doslownie po polsku nazywa: wygladzany, albo opisowo: wygladzany papierem sciernym. To faktycznie przebiega tak, ze material przepuszczany jest przez walce obciagniete papierem sciernym. Poprzez ten proces powierzchnia materialu jest miekka.

Zrodla: niemieckie i polskie google / wikipedia / strony specjalistyczne

Sylvia Steinweber
Germany
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in category: 20

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tamod
6 hrs

neutral  eklerka: wygładzanie to kalandrowanie
7 hrs

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
tkanina szmerglowana (ścierana)


Explanation:
Schmiergelmaschine to we włókiennictwie szmerglówka, maszyna ścierająca





--------------------------------------------------
Note added at 9 Stunden (2008-07-09 18:04:37 GMT)
--------------------------------------------------

http://merlin.pl/Krotkie-spodenki-Leitz-Boxer-kolor-niebiesk...

Tkanina może być obrabiana za pomocą ścierającego wałka (szmerglującego) lub szklanego proszku. Na powierzchni tkaniny powstaje okrywa, dając miękki, aksamitny chwyt (efekt skórki brzoskwiniowej). Zresztą jest to moja branża.

--------------------------------------------------
Note added at 9 Stunden (2008-07-09 18:08:37 GMT)
--------------------------------------------------

(...) Ich zasadniczą formą dekoracji jest: delikatne włochacenie, szmerglowanie, drapanie, ścieranie, ale także wybłyszczanie i gładzenie. -> http://www.fashionet.pl/?sid=view&news=343


    Reference: http://www.pierwsza.com.pl/tkaniny.html
    Reference: http://www.skorpion.iig.pl/Oferta/Ubraniowe_-_Bawe3niane/bod...
eklerka
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 63
Grading comment
Dziękuję