KudoZ home » German to Polish » Textiles / Clothing / Fashion

baumwollköper

Polish translation: drelich (bawełniany)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:baumwollköper
Polish translation:drelich (bawełniany)
Entered by: Andrzej Lejman

13:01 Mar 11, 2004
German to Polish translations [PRO]
Textiles / Clothing / Fashion
German term or phrase: baumwollköper
Materia³ z jakiego wykonana jest rêkawica.
Klet
drelich (bawełniany)
Explanation:
po prostu

--------------------------------------------------
Note added at 2004-03-11 13:36:12 (GMT)
--------------------------------------------------

I bardzo pouczający link:

http://www.marquise.de/de/themes/howto/stoffkunde.shtml
Selected response from:

Andrzej Lejman
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5drelich (bawełniany)
Andrzej Lejman
4tkanina bawełniana ze splotem skośnymrjz
3tkanina bawełniana
SATRO


  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
baumwollköper
tkanina bawełniana


Explanation:
Tak mi wynika z internetu - obicia mebli też są z tego robione...

--------------------------------------------------
Note added at 26 mins (2004-03-11 13:27:41 GMT)
--------------------------------------------------

Nie wiem, czy to ma jakieś znaczenie, ale samo Körper może oznaczać również gęstość - za Dudenem:
4. (Fachspr.) Dichte (2) eines bestimmten Stoffes: der Wein hat K. (ist nicht wässrig); einer Farbe mehr K. geben (eine Farbe verdicken)
(c) Dudenverlag

--------------------------------------------------
Note added at 27 mins (2004-03-11 13:29:01 GMT)
--------------------------------------------------

Przeproaszam, że jeszcze raz - wtedy oznaczałoby to gęstą tkaninę bawełnianą, ale nie jestem \"tkaniniarzem\" i dlatego też moja \"pewność\" jest na middle :)

SATRO
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 12

31 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
drelich (bawełniany)


Explanation:
po prostu

--------------------------------------------------
Note added at 2004-03-11 13:36:12 (GMT)
--------------------------------------------------

I bardzo pouczający link:

http://www.marquise.de/de/themes/howto/stoffkunde.shtml

Andrzej Lejman
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 82

782 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Baumwollköper
tkanina bawełniana ze splotem skośnym


Explanation:
istotny jest w tej tkaninie splot i że jest z bawełny - może to być drelich, ale nie koniecznie

rjz
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 7