KudoZ home » German to Romanian » Food & Drink

Mangobohnenkeimlinge

Romanian translation: germeni de fasole din specia Vigna radiata (L.) Wilczek


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Mungobohnenkeimlinge
Romanian translation:germeni de fasole din specia Vigna radiata (L.) Wilczek
Entered by: Maria Diaconu

13:29 May 19, 2005
German to Romanian translations [PRO]
Food & Drink
German term or phrase: Mangobohnenkeimlinge
Apare ca ingredient - mancare chinezeascã,poate cineva sa-mi spuna ce este?
Multumesc.
Paraschiva Bloju
Romania
germeni de fasole din specia...
Explanation:
Are mai multe denumiri, aceasta ar fi denumirea din clasificarea vamală:
071331 FASOLE DIN SPECIILE VIGNA MUNGO L HEPPER SAU
VIGNA RADIATA L WILCZEK
http://www.indalim.ro/legislatie/vamatext.php

Mungobohnenkeimlinge
Deutsch Mungobohnenkeimlinge
Englisch Mungbean sprouts
Spanisch Brotes de habichuelas
Botanisch Phaseolus aureus Roxb.
Produktgruppe Gemüse
Trocknungsverfahren konventionell luftgetrocknet
Trocknungsverfahren kontrolliert biologisch
http://nr.worlee.de/worlee/de/produkte/produkt.php?anbau=&tr...

Mungbohne (Vigna radiata [L.] Wilczek [= V. aureus (Roxb.) Hepper, = Phaseolus radiatus L., = Ph. aureus Roxb.])

Biologie - Geschichte und Verbreitung - Nutzung und Verwertung - Weitere Informationen - Literatur - Bildlegenden

Biologie

Die Mungbohne, Vigna radiata (L.) Wilczek oder "Green gram", ist mit der Urdbohne Vigna mungo oder "Black gram" sehr nahe verwandt. Beide werden in der Literatur häufig verwechselt. Dazu hat bereits die Namensgebung durch LINNE beigetragen, welcher die Urdbohne als Phaseolus mungo und die Mungbohne als Ph. radiatus benannt hatte. Im Englischen heißt sie "Green gram", in Indien wird sie neben anderen Namen mit "Mung" bezeichnet, die Franzosen sagen "Amberique".



--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 34 mins (2005-05-19 15:04:00 GMT)
--------------------------------------------------

http://bibd.uni-giessen.de/gdoc/2000/uni/p000003/mungbohn.ht...

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 37 mins (2005-05-19 15:06:42 GMT)
--------------------------------------------------

Scuze, am trimis din greşeală răspunsul înainte de a termina redactarea lui. Răspunsul meu trebuia să fie următorul:

germeni de fasole din specia Vigna radiata (L.) Wilczek

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs 45 mins (2005-05-19 17:15:04 GMT)
--------------------------------------------------

Şi despre utilizarea germenilor de fasole în alimentaţie:

Festinuri chinezesti pentru longevitate
Germeni de fasole
Este un preparat utilizat pentru tratarea uscaciunii si a durerii cronice a cavitatii bucale si faringelui, ca si pentru o urinare insuficienta.

Un litru de apa este adus la fierbere, dupa care se introduc 400g germeni de fasole si se continua fierberea timp de 1 minut. Apoi se scoate din vas si se scurge de apa, se raceste si se mai adauga o lingurita de ulei de masline, o lingurita de otet si o lingura de sos de soia. La urma, mai puneti si 50g de patrunjel verde sau hasme si amestecati putin. Este absolut delicios si creeaza o placuta senzatie de racorire.
http://www.eva.ro/sanatate/articol407.html
Selected response from:

Maria Diaconu
Romania
Grading comment
Multumesc.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4germeni de fasole din specia...
Maria Diaconu
3germeni de mungo
Elvira Stoianov


Discussion entries: 1





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
germeni de mungo


Explanation:
sunt aproape sigura ca asemenea altor chestii exotice, denumirea se preia ca atare.
uite si o poza, macar sa stii cum arata :)

http://images.google.com/imgres?imgurl=http://www.sittichnet...

Elvira Stoianov
Luxembourg
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
germeni de fasole din specia...


Explanation:
Are mai multe denumiri, aceasta ar fi denumirea din clasificarea vamală:
071331 FASOLE DIN SPECIILE VIGNA MUNGO L HEPPER SAU
VIGNA RADIATA L WILCZEK
http://www.indalim.ro/legislatie/vamatext.php

Mungobohnenkeimlinge
Deutsch Mungobohnenkeimlinge
Englisch Mungbean sprouts
Spanisch Brotes de habichuelas
Botanisch Phaseolus aureus Roxb.
Produktgruppe Gemüse
Trocknungsverfahren konventionell luftgetrocknet
Trocknungsverfahren kontrolliert biologisch
http://nr.worlee.de/worlee/de/produkte/produkt.php?anbau=&tr...

Mungbohne (Vigna radiata [L.] Wilczek [= V. aureus (Roxb.) Hepper, = Phaseolus radiatus L., = Ph. aureus Roxb.])

Biologie - Geschichte und Verbreitung - Nutzung und Verwertung - Weitere Informationen - Literatur - Bildlegenden

Biologie

Die Mungbohne, Vigna radiata (L.) Wilczek oder "Green gram", ist mit der Urdbohne Vigna mungo oder "Black gram" sehr nahe verwandt. Beide werden in der Literatur häufig verwechselt. Dazu hat bereits die Namensgebung durch LINNE beigetragen, welcher die Urdbohne als Phaseolus mungo und die Mungbohne als Ph. radiatus benannt hatte. Im Englischen heißt sie "Green gram", in Indien wird sie neben anderen Namen mit "Mung" bezeichnet, die Franzosen sagen "Amberique".



--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 34 mins (2005-05-19 15:04:00 GMT)
--------------------------------------------------

http://bibd.uni-giessen.de/gdoc/2000/uni/p000003/mungbohn.ht...

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 37 mins (2005-05-19 15:06:42 GMT)
--------------------------------------------------

Scuze, am trimis din greşeală răspunsul înainte de a termina redactarea lui. Răspunsul meu trebuia să fie următorul:

germeni de fasole din specia Vigna radiata (L.) Wilczek

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs 45 mins (2005-05-19 17:15:04 GMT)
--------------------------------------------------

Şi despre utilizarea germenilor de fasole în alimentaţie:

Festinuri chinezesti pentru longevitate
Germeni de fasole
Este un preparat utilizat pentru tratarea uscaciunii si a durerii cronice a cavitatii bucale si faringelui, ca si pentru o urinare insuficienta.

Un litru de apa este adus la fierbere, dupa care se introduc 400g germeni de fasole si se continua fierberea timp de 1 minut. Apoi se scoate din vas si se scurge de apa, se raceste si se mai adauga o lingurita de ulei de masline, o lingurita de otet si o lingura de sos de soia. La urma, mai puneti si 50g de patrunjel verde sau hasme si amestecati putin. Este absolut delicios si creeaza o placuta senzatie de racorire.
http://www.eva.ro/sanatate/articol407.html

Maria Diaconu
Romania
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Multumesc.