ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » German to Romanian » Metrology

Hochwert

Romanian translation: latitudine

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Hochwert
Romanian translation:latitudine
Entered by: cameliaim

11:10 Aug 21, 2006
German to Romanian translations [PRO]
Science - Metrology / masuratori in protecia mediului ?
German term or phrase: Hochwert
Der Hochwert ist neben dem Rechtswert ein Bestandteil der Koordinaten
im Gauß-Krüger-Koordinatensystem. Er gibt die Entfernung des Punktes
zum Äquator an.
Carmela Moldovan
Romania
latitudine
Explanation:
Cred ca este vorba despre asa ceva: "2. UTM (Universal Transverse Mercator) - Pãmântul e împãrtit în 60 de fâsii (a câte 6 grade) în latitudine (botezate cu numere în intervalul 1..60) si în zone de câte 8 grade în latitudine (botezate cu litere). Longitudinea se masoarã în metri relativ la fâsia curentã, iar latitudinea în metri de la ecuator." (http://alpinet.org/iic/iic01-07/eai21.htm). Iar daca nu, sunt sigura ca gasesti ceva folositor pe acea pagina. Bafta.
Selected response from:

cameliaim
Spain
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2distanta ecuatoriala
emilia manolache
3 +1latitudinecameliaim
3coordonata (rectangulara a) parelelelor, coordonata meridianelorDenkpartner


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
latitudine


Explanation:
Cred ca este vorba despre asa ceva: "2. UTM (Universal Transverse Mercator) - Pãmântul e împãrtit în 60 de fâsii (a câte 6 grade) în latitudine (botezate cu numere în intervalul 1..60) si în zone de câte 8 grade în latitudine (botezate cu litere). Longitudinea se masoarã în metri relativ la fâsia curentã, iar latitudinea în metri de la ecuator." (http://alpinet.org/iic/iic01-07/eai21.htm). Iar daca nu, sunt sigura ca gasesti ceva folositor pe acea pagina. Bafta.


cameliaim
Spain
Native speaker of: Native in SpanishSpanish, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Radu Nicolaescu: Sistemul de coordonate Gauß-Krüger (Rechtswert/Hochwert) este similar cu UTM, dar divizeaza in fasii de 3 grade. v. si comentariul la Rechtswert
18 hrs
  -> mulţumesc, Radu.

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
distanta ecuatoriala


Explanation:
daca ajuta echivalentul in engleza este "equatorial distance" sau in spaniola "valor de la abscisa en el sistema Gauss-Krüger (northing), distancia ecuatorial"

emilia manolache
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Bogdan Burghelea
13 hrs
  -> Multumesc!

agree  Radu Nicolaescu: Sistemul de coordonate Gauß-Krüger (Rechtswert/Hochwert) a fost introdus in topografia terestra si exprima pozitia unui punct fata de ecuator si meridianul de origine in unitati metrice de lungime, astfel incat sa faciliteze procedurile de calcul rapid pe
15 hrs
  -> Multumesc!

3 days5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Hochwert, Rechtswert
coordonata (rectangulara a) parelelelor, coordonata meridianelor


Explanation:
Rechtswert si Hochwert sunt niste COORDONATE ale unui punct, VALORI. Cei doi termeni DOAR EXPRIMA pozitia unui punct fata de ecuator si meridianul de origine, dar de a fi, sunt coordonate, valori intr-un sistem de coordonate. Rechtswert e pe Ox, iar Hochwert e pe Oy. Avem deci punctul X de coordonate rectangulare (Rechtswert,Hochwert). Wikipedia: "Bei der Nennung von Koordinaten werden diese immer in der Reihenfolge Koordinatenrechtswert und Koordinatenhochwert angegeben,"

Confidence level 3, propunerea de traducere fiind facuta pe baza definitiilor pe germana si a unui (con)text de specialitate in romana (vezi link).

--------------------------------------------------
Note added at 3 days6 hrs (2006-08-24 17:39:34 GMT)
--------------------------------------------------

Sau un termen general: coordonate X respectiv Y.

"Pentru a evita coordonate X (abscise) negative ale punctelor situate la stânga (la vest) de meridianul central al zonei se adopta prin conventie meridianul de abscisa X = 500.000 m." www.armyacademy.ro/biblioteca/cursuri/topo/pop/cap2.pdf

Example sentence(s):

    Reference: http://www.cbg.uvt.ro/geografie/educatie/cursuri/an2004-2005...
Denkpartner
Native speaker of: Native in RomanianRomanian