KudoZ home » German to Romanian » Other

Selbstdarstellung

Romanian translation: preocuparea pentru cultivarea propriei imagini, etalare, autoprezentare, exhibare


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Selbstdarstellung
Romanian translation:preocuparea pentru cultivarea propriei imagini, etalare, autoprezentare, exhibare
Entered by: Susanna & Christian Popescu GbR

11:43 Feb 14, 2009
German to Romanian translations [PRO]
Art/Literary - Other
German term or phrase: Selbstdarstellung
Akribisch gemeißelt sind Krieger mit ihrer Ausrüstung, das profane Lagerleben und natürlich Schlachtszenen
In stiller, imperialer Bescheidenheit findet sich immer wieder der Kaiser. An die 60 mal wurde er gezählt.
Die Selbsdarstellung gehört auch im Rom von heute zum lustvollen Leben.


Mă gândeam la "cultivarea imaginii," "promovarea aimaginii".."afișarea ostenativă". În engleză sunt mai mulți termeni:
http://dict.leo.org/forum/viewUnsolvedquery.php?idThread=256...

Mulțumesc pentru sugestii.
Anca Buzatu
Austria
preocuparea pentru cultivarea propriei imagini
Explanation:
aş zice eu

--------------------------------------------------
Note added at 47 mins (2009-02-14 12:30:52 GMT)
--------------------------------------------------

sau, cum propui, "afişarea ostentativă", pentru că eu percep sensul dat de textul german ca având o tentă uşor ironică.

--------------------------------------------------
Note added at 49 mins (2009-02-14 12:32:15 GMT)
--------------------------------------------------

da, pentru subtitrare "etalare" mi se pare cel mai potrivit
Selected response from:

Susanna & Christian Popescu GbR
Germany
Grading comment
Mulțumesc
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2preocuparea pentru cultivarea propriei imagini
Susanna & Christian Popescu GbR
5exhibiţionismEduard Pascariu
4autoreprezentare
Ada Jones


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
exhibiţionism


Explanation:
exhibiţionism

Eduard Pascariu
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 8
Notes to answerer
Asker: Mulțumesc Eduard însă termenul e puțin cam strident aș zice eu în contextul meu. Înclin mai mult spre "etalare".


42 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
preocuparea pentru cultivarea propriei imagini


Explanation:
aş zice eu

--------------------------------------------------
Note added at 47 mins (2009-02-14 12:30:52 GMT)
--------------------------------------------------

sau, cum propui, "afişarea ostentativă", pentru că eu percep sensul dat de textul german ca având o tentă uşor ironică.

--------------------------------------------------
Note added at 49 mins (2009-02-14 12:32:15 GMT)
--------------------------------------------------

da, pentru subtitrare "etalare" mi se pare cel mai potrivit

Susanna & Christian Popescu GbR
Germany
Works in field
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 80
Grading comment
Mulțumesc
Notes to answerer
Asker: Mulțumesc Christian, însă fiind vorba de o subtitrare am nevoie de ceva scurt. În continuare se vorbește despre un bulevard de promenadă, așadar tot ideea de etalare îmi surâde mai mult.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Magda Kovendi
2 hrs
  -> mulţumesc

agree  Maria Diaconu
4 hrs
  -> mulţumesc

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
autoreprezentare


Explanation:
autoportret

http://www.wordreference.com/deen/darstellung

Ada Jones
Switzerland
Native speaker of: Native in RomanianRomanian