KudoZ home » German to Romanian » Other

Tenderauktion

Romanian translation: licitatie de tip tender


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Tenderauktion
Romanian translation:licitatie de tip tender
Entered by: Elvira Stoianov

19:29 Nov 4, 2003
German to Romanian translations [PRO]
German term or phrase: Tenderauktion
Nu am detalii, din ce am vazut deocamdata, sunt doua tipuri: Klassik-Auktion si Tenderauktion. Nu am detalii la modul de desfasurare, sunt aruncate doar acolo ca fiind doua optiuni dintre care poti sa alegi
Elvira Stoianov
Luxembourg
licitatie de tip tender
Explanation:
Tender:
Hauptrefinanzierungsinstrument im Europäischen System der Zentralbanken (ESZB). Unter Tender versteht man im Wesentlichen die Auktion von Zentralbankgeld, das den Banken im Rahmen eines Pensionsgeschäftes oder Pfandkreditgeschäftes (Pfandkredite) angeboten wird. Das ESZB kann zwischen Festsatztendern (Mengentendern) oder Tendern mit variablem Zinssatz (Zinstendern) wählen. Bei einem Mengentender gibt die Europäische Zentralbank (EZB) den Zinssatz vor, die Teilnehmer geben Gebote über den Betrag ab, den sie bereit sind, zu diesem Festsatz zu kaufen bzw. zu verkaufen. Bei einem Zinstender geben die Teilnehmer Gebote über die Beträge und die Zinssätze ab, zu denen sie Geschäfte mit den nationalen Zentralbanken (Notenbank) abschließen wollen. Die EZB teilt nach der Zinshöhe zu (der Zuteilungssatz liegt stets über dem Mindestzins), bis das von ihr gewünschte Volumen erreicht ist. Sämtliche operative Agenden in diesem Zusammenhang (z.B. Einholung der Gebote, Weiterleitung an die EZB, Durchführung der Zuteilung) werden von den nationalen Zentralbanken wahrgenommen.
vezi Google *licitatie tender*


--------------------------------------------------
Note added at 2003-11-04 20:24:37 (GMT)
--------------------------------------------------

la moldoveni apare în: http://www.tender.md/

--------------------------------------------------
Note added at 2003-11-04 20:35:29 (GMT)
--------------------------------------------------

Vad ca in unele documente apare ca *licitatie deschisa/publica (tender)*
Selected response from:

Susanna & Christian Popescu GbR
Germany
Grading comment
multumesc. am mers pe varianta asta, poate pentru ca era mai comoda si termenul prea scurt pentru cercatari
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4licitatie de tip tender
Susanna & Christian Popescu GbR
2licitatie pt contract futuresAnca Nitu


  

Answers


53 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
licitatie de tip tender


Explanation:
Tender:
Hauptrefinanzierungsinstrument im Europäischen System der Zentralbanken (ESZB). Unter Tender versteht man im Wesentlichen die Auktion von Zentralbankgeld, das den Banken im Rahmen eines Pensionsgeschäftes oder Pfandkreditgeschäftes (Pfandkredite) angeboten wird. Das ESZB kann zwischen Festsatztendern (Mengentendern) oder Tendern mit variablem Zinssatz (Zinstendern) wählen. Bei einem Mengentender gibt die Europäische Zentralbank (EZB) den Zinssatz vor, die Teilnehmer geben Gebote über den Betrag ab, den sie bereit sind, zu diesem Festsatz zu kaufen bzw. zu verkaufen. Bei einem Zinstender geben die Teilnehmer Gebote über die Beträge und die Zinssätze ab, zu denen sie Geschäfte mit den nationalen Zentralbanken (Notenbank) abschließen wollen. Die EZB teilt nach der Zinshöhe zu (der Zuteilungssatz liegt stets über dem Mindestzins), bis das von ihr gewünschte Volumen erreicht ist. Sämtliche operative Agenden in diesem Zusammenhang (z.B. Einholung der Gebote, Weiterleitung an die EZB, Durchführung der Zuteilung) werden von den nationalen Zentralbanken wahrgenommen.
vezi Google *licitatie tender*


--------------------------------------------------
Note added at 2003-11-04 20:24:37 (GMT)
--------------------------------------------------

la moldoveni apare în: http://www.tender.md/

--------------------------------------------------
Note added at 2003-11-04 20:35:29 (GMT)
--------------------------------------------------

Vad ca in unele documente apare ca *licitatie deschisa/publica (tender)*

Susanna & Christian Popescu GbR
Germany
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 1158
Grading comment
multumesc. am mers pe varianta asta, poate pentru ca era mai comoda si termenul prea scurt pentru cercatari

2 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
licitatie pt contract futures


Explanation:
nu sunt sigura ( vezi confidence :)
dar nu e licitatie obisnuita si de licitatie tender nu am auzit
cred cuvantul e imprumutat din engleza si se refera la obiectul licitatiei care ar putea fi un contract

vezi mai jos
sper sa te ajute
:):):)

http://www.trading-glossary.com/b0120.asp

Tender = To offer for delivery against futures.
spre deosebire de
bid = The highest price any buyer is willing to pay for a given security at a given time; also called Bid price. The price a potential buyer is willing to pay for a security. Sometimes also used in the context of takeovers where one Corporation is bidding for (trying to buy) another corporation. In trading, we have the bid-ask spread which is the difference between what buyers are willing to pay and what sellers are asking for in terms of price



http://www.kmarket.ro/b12/futures.html

Intr-o definitie accesibila chiar si celor care nu au avut inca de-a face cu acest domeniu, contractul futures este un angajament standardizat intre doi parteneri – un vanzator si un cumparator – de a vinde, respectiv de a cumpara un anumit activ (devize, actiuni, alte titluri financiare sau marfuri), la un pret stabilit in momentul incheierii tranzactiei si cu executarea contractului la o data viitoare numita scadenta. Cu alte cuvinte, printr-un astfel de contract, vanzatorul se obliga sa vanda, iar cumparatorul sa cumpere activul de la baza contractului la o data viitoare (scadenta), dar la un pret stabilit in momentul incheierii contractului.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-11-05 07:07:40 (GMT)
--------------------------------------------------

revin cu noi informatii :) ca incep sa ma lamuresc :):)

http://www.competence-site.de/pps.nsf/0/222bb5f16f155aa0c125...

Wissenspool - Glossar


Auktion

Es gibt verschiedene Arten der Auktion:
Generell basiert eine Auktion auf einem Angebot für das verschiedene Nachfrager existieren. Es gibt dabei verschiedene Varianten, wie eine Einigung erzielt wird.
1. Die englische Variante: Ein Verkäufer und vieler Käufer, wobei die Käufer immer einen höheren Preis bitten müssen, um weiter bei der Auktion dabei zu sein.
2. Die japanische Variante: Ein Verkäufer und vieler Käufer, wobei der Auktionator den Preis immer weiter steigert und die Käufer müssen mitbieten, um weiter dabei zu sein.
3. Die niederländische Variante: Ein Verkäufer und viele Käufer, wobei der Auktionator bei einem sehr hohen Preis startet und ihn immer weiter senkt bis ein Käufer den momentanen Preis bittet. Dieser erhält dann den Zuschlag.


acum care din ele e, e greu de spus
varianta clasica e considerata a fi cea engleza = licitatie standard
cea olandeza e \"dutch auction\" si pe romaneste licitatie prin metoda \"licitatie olandeza\" ( vezi google)
metoda japoneza de licitatie nu stiu sa se fi tradus in vreun fel

vezi link

http://www.mcti.ro/mcti0.html?page=842

mai exista si clasificarea : licitatie publica , deschisa tuturor, si licitatie privata dar deja e alta Marie cu alta palarie ca se refera la participarea la licitatie nu la modul de licitare

oricum iti doresc succes ca pare sa fie mare belea :)

Anca Nitu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 114