KudoZ home » German to Romanian » Other

Trotteurs

Romanian translation: pantofi Trotteur


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Trotteurs
Romanian translation:pantofi Trotteur
Entered by: altalingua RO

10:13 Mar 30, 2004
German to Romanian translations [PRO]
Art/Literary - Other
German term or phrase: Trotteurs
Auf Wiener Trotteurs zu internationaler Reputation.
altalingua RO
Romania
pantofi de umblat
Explanation:
presupun (si pe baza imaginilor vazute pe Google) ca este vorba de niste pantofi comozi, prevazuti pentru umblat (adica sa fie in primul rand comozi).

AM impresia ca in germana se foloseste si cuvantul Treter (asa cum am gasit si intr-o intrebare ProZ, dar inca nu am gasit daca exista si o traducere mai specifica. Cert este ca e vorba de pantofi ;)

--------------------------------------------------
Note added at 38 mins (2004-03-30 10:52:12 GMT)
--------------------------------------------------

trotteur n. m.
Équivalent(s) English casual shoe



Définition :
Soulier de ville pour dame, habituellement lacé, et généralement pourvu d\'un talon plat ou bottier.

Din Granddictionnaire. Din pacate nu stiu suficienta franceza ca sa traduc, dar poate aveti in agentie si pe cineva pt franceza. ;)
Selected response from:

Elvira Stoianov
Luxembourg
Grading comment
Deoarece nimic nu ne suna corect romaneste ne-am consultat cu clientul si am ales varianta "Pantofi Trotteur". Oricum, sunt barbatesti ...
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 -1pantof de dama
Cristina Anghel
3pantofi de umblat
Elvira Stoianov


  

Answers


36 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
pantofi de umblat


Explanation:
presupun (si pe baza imaginilor vazute pe Google) ca este vorba de niste pantofi comozi, prevazuti pentru umblat (adica sa fie in primul rand comozi).

AM impresia ca in germana se foloseste si cuvantul Treter (asa cum am gasit si intr-o intrebare ProZ, dar inca nu am gasit daca exista si o traducere mai specifica. Cert este ca e vorba de pantofi ;)

--------------------------------------------------
Note added at 38 mins (2004-03-30 10:52:12 GMT)
--------------------------------------------------

trotteur n. m.
Équivalent(s) English casual shoe



Définition :
Soulier de ville pour dame, habituellement lacé, et généralement pourvu d\'un talon plat ou bottier.

Din Granddictionnaire. Din pacate nu stiu suficienta franceza ca sa traduc, dar poate aveti in agentie si pe cineva pt franceza. ;)


    Reference: http://www.proz.com/?sp=h&id=78583&keyword=trotteur
    Reference: http://www.alba-moda-online.de/trotteur/
Elvira Stoianov
Luxembourg
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 11
Grading comment
Deoarece nimic nu ne suna corect romaneste ne-am consultat cu clientul si am ales varianta "Pantofi Trotteur". Oricum, sunt barbatesti ...

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Paraschiva Bloju: nu ma pricep dar am gasit doua chestii diferite: Trotteur=Trabpferd (http://www.reiterin.ch/l/de/t.htm) si in DUDEN: Trotteur=bequemer Schuh mit niedrigem Absatz .Depinde de context, poate se ref. la cursele de trap:)
16 mins

agree  Anca Nitu: pantofi comozi
5 hrs

disagree  Cristina Anghel: mi se pare pleonasm
13 hrs
  -> e adevarat, ar trebui gasita o formulare mai buna, cred ca sugestia Ancai este buna. Vroiam doar sa evidentiez ca este vorba de niste pantofi care sunt special pentru distante mai mari, comozi, pentru mers pe jos

5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
pantof de dama


Explanation:
Zuerst führt sie vor, wie ein eleganter Schuh mit Pfennigabsatz einen flachen Trotteur ins Elend stürzt, indem er ihn verlässt. (Quelle: DIE WELT 2000)
Durch helle Böden und an Nougat erinnernde Schichtabsätze wirken Trotteur dezent sportlich. (Quelle: Berliner Zeitung 1995)
als Schuh zum Tailleur - einen zweifarbigen Trotteur ( Absatz 9 cm ) mit Charles 9. Bügel . (Quelle: IDS-Korpus)


--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs 51 mins (2004-03-30 16:05:08 GMT)
--------------------------------------------------

pantofi

--------------------------------------------------
Note added at 22 hrs 10 mins (2004-03-31 08:24:19 GMT)
--------------------------------------------------

Un pantof cu tocuri de 9 cm nu mi se pare facut pentru drumuri mai lungi, pe jos.

--------------------------------------------------
Note added at 22 hrs 11 mins (2004-03-31 08:25:16 GMT)
--------------------------------------------------

toc, evident


    Reference: http://wortschatz.informatik.uni-leipzig.de/cgi-bin/wort_www...
Cristina Anghel
Romania
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Elvira Stoianov: daca te uiti la link-ul dat de mine, trotteur pot sa fie si pantofi barbatesti (am vazut si la alte linkuri pantofi barbatesti la trotteur)
2 hrs
  -> Daca te uiti pe link-ul dat de mine, vezi ca sinonimul este "Damenschuh". Ma rog, exista si travestiti...