KudoZ home » German to Slovenian » Engineering (general)

Richterreger

Slovenian translation: vibracijski vzbujevalnik


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Richterreger
Slovenian translation:vibracijski vzbujevalnik
Entered by: Mateja Virant

14:42 Feb 19, 2006
German to Slovenian translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general)
German term or phrase: Richterreger
Glejte sliko: http://www.j-vm.com/richterreger.php

uporablja se predvsem za nihajne naprave
Mateja Virant
Germany
vibracijski vzbujevalnik
Explanation:
to se uporablja tako v biokemiji, bilogiji kot v eletrotehniki oz. tehniki. Vzrok uporabe je, da potrebujemo za določene poskuse ali določeno delovanje naprave vrsto enakih vibracij, ki ne smejo preveč nihati, zato vstavimo vzbujevalnik, ki posledično omogoča enake vibracije in jih prisilno izenači (sinkronizira) No :) ista solata, kot jo je opisal Tadej za področje tehnike; razlog zakaj se uporablja vzbujevalnik je, da se s tem porabi manj toka, stroju omogoča daljšo življensko dobo in uporabnik ima posledično s tudi manj stroškov z vzdrževanjem.

Selected response from:

Tjasa Kuerpick
Slovenia
Grading comment
Hvala za pomoč!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1vibracijski vzbujevalnik
Tjasa Kuerpick
3 +1izenačevalnik tresljajevTadej Kokalj
2uravnalni/usmerjevalni vzbujalnik (nihanja)Ger2Slo


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
izenačevalnik tresljajev


Explanation:
Čeprav natančno vem, kaj in zakaj dela ter kako deluje, točnega izraza ne vem. V osnovi gre za dvojno gonilo in neuravnoteženima masama (pravzaprav z dvema paroma). Deluje kot ogromen vibracijski motor (unwuchtmotor), vendar z namenom, da vibracije izenačuje.
Podoben sistem (gnan prek zobatega jermena) imajo vsi sodobni avtomobilski motorji, ki na ta način izenačujejo (dušijo) tresljaje.
Druga primerna izraza sta dušilnik tresljajev, vendar dušilnik običajno deluje na temelju pretoka tekočin, ali vzbujevalnik smeri, kar je sicer neposreden prevod, a bolj malo pove.

Tadej Kokalj
Slovenia
Specializes in field
Native speaker of: Slovenian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ger2Slo: Če prav premislim, bi to (sedaj, ko sem pogledal opis na danem linku - strani) bilo še ustreznejše!
1 hr

3 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
uravnalni/usmerjevalni vzbujalnik (nihanja)


Explanation:

straightener - Richter - uravnalnik
straightener - Richtgeraet - usmerjevalo
exciter - Erreger, Schwingerreger - vzbujalnik nihanja

(Vir: Trojezični slovar avtomobilizma, Ferdinand Trenc, TZS, 1999)

Ger2Slo
Slovenia
Native speaker of: Native in SlovenianSlovenian
PRO pts in category: 30

13 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
vibracijski vzbujevalnik


Explanation:
to se uporablja tako v biokemiji, bilogiji kot v eletrotehniki oz. tehniki. Vzrok uporabe je, da potrebujemo za določene poskuse ali določeno delovanje naprave vrsto enakih vibracij, ki ne smejo preveč nihati, zato vstavimo vzbujevalnik, ki posledično omogoča enake vibracije in jih prisilno izenači (sinkronizira) No :) ista solata, kot jo je opisal Tadej za področje tehnike; razlog zakaj se uporablja vzbujevalnik je, da se s tem porabi manj toka, stroju omogoča daljšo življensko dobo in uporabnik ima posledično s tudi manj stroškov z vzdrževanjem.



Tjasa Kuerpick
Slovenia
Native speaker of: Native in SlovenianSlovenian
PRO pts in category: 44
Grading comment
Hvala za pomoč!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  dkalinic
1 day13 hrs