KudoZ home » German to Swedish » Advertising / Public Relations

Sektempfang

Swedish translation: välkomstdrink (sekt)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Sektempfang
Swedish translation:välkomstdrink (sekt)
Entered by: Erik Hansson

09:21 Sep 21, 2007
German to Swedish translations [PRO]
Marketing - Advertising / Public Relations / evenemang
German term or phrase: Sektempfang
Jag sitter och grunnar på detta: När gästerna kommer till ett evenemang så bjuds de på ett glas sekt, vilket alltså kallas "Sektempfang". Champagnemottagning finns, men mitt eget sammanställda "sektmottagning" låter som om det handlar om sekter. Förslag? Tack.
Erik Hansson
Germany
välkomstdrink
Explanation:
Fungerar väl, oavsett vad som finns i glaset?
Selected response from:

myrwad
Sweden
Grading comment
Tack!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2välkomstdrinkmyrwad
4välkomnas med ett glas mousserande vin; välkomnas med ett glas sekt
Sven Petersson


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
välkomstdrink


Explanation:
Fungerar väl, oavsett vad som finns i glaset?

myrwad
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Tack!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Vanja R B
53 mins
  -> Tack!

agree  BedaB
2 hrs
  -> Tack!

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
välkomnas med ett glas mousserande vin; välkomnas med ett glas sekt


Explanation:
Liten omskrivning.

Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4