KudoZ home » German to Swedish » Automation & Robotics

Schrägflanschanschluss

Swedish translation: vinkelflänsanslutning


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Schrägflanschanschluss
Swedish translation:vinkelflänsanslutning
Entered by: Lena Samuelsson

00:43 Feb 6, 2009
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Automation & Robotics / Härdningsanläggning
German term or phrase: Schrägflanschanschluss
I samma stycklista som förra frågan.
Kontext:
"Mobiflex; Typ MF 030.1; KR 80; LES=650; Schrägflanschanschluß 1 (außen/außen)"
Lena Samuelsson
Sweden
vinkelflänsanslutning
Explanation:
Troligen en vinklad fläns för fastsättning i ändarna, med flänsens fästytor utåtvikta
Selected response from:

myrwad
Sweden
Grading comment
Tack Myrwad!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3snedflänsanslutningReino Havbrandt
3vinkelflänsanslutningmyrwad


  

Answers


6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
vinkelflänsanslutning


Explanation:
Troligen en vinklad fläns för fastsättning i ändarna, med flänsens fästytor utåtvikta

myrwad
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 40
Grading comment
Tack Myrwad!

8 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
snedflänsanslutning


Explanation:
k
en sned fläns och en vinkelfläns är kanske inte riktigt samma sak, oklart vad schräg står för här, myrwad kan mycket väl ha rätt

Reino Havbrandt
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 12