KudoZ home » German to Swedish » Automotive / Cars & Trucks

metallbedampfte Scheibe

Swedish translation: (glas)skiva med kondenserat metallskikt


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:metallbedampfte Scheibe
Swedish translation:(glas)skiva med kondenserat metallskikt
Entered by: Jan Sundström

13:39 Aug 6, 2006
German to Swedish translations [PRO]
Automotive / Cars & Trucks
German term or phrase: metallbedampfte Scheibe
...dass durch eine metallbedampfte Scheibe die Radarwellen abgeschirmt oder zumindest abgeschwächt werden. Kan även kallas för wärmeschutzverglasung eller Sunprotect-Scheiben
cologne
Germany
(glas)skiva med kondenserat metallskikt
Explanation:
Om det handlar om fönsterglas går det även under namnet lågemissionsskikt i facksammanhang, eller energiglas för lekmän.
Selected response from:

Jan Sundström
Sweden
Grading comment
Tack.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4(glas)skiva med kondenserat metallskikt
Jan Sundström
3metall(kondensat)belagd ruta
Sven Petersson


Discussion entries: 1





  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
metall(kondensat)belagd ruta


Explanation:
Tycker nog att "metallbelagd ruta" räcker.
:o)

Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 89

1 day30 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
(glas)skiva med kondenserat metallskikt


Explanation:
Om det handlar om fönsterglas går det även under namnet lågemissionsskikt i facksammanhang, eller energiglas för lekmän.


    Reference: http://www.goteneglasoram.se/ombyggnad_energiglas.asp
    Reference: http://www.byv.kth.se/utb/1l1401/Glasforelasningtext.pdf
Jan Sundström
Sweden
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 27
Grading comment
Tack.