KudoZ home » German to Swedish » Automotive / Cars & Trucks

unterbinden

Swedish translation: förhindra


11:40 Feb 13, 2008
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks / Garantiavtal
German term or phrase: unterbinden
Die Vertragswerkstatt muss daher jeden möglichen Hinweis auf eine eigene Garantie des im Rahmen der Ersatzteilgarantie montierten Teils unterbinden.

Avtalsverkstaden måste därefter om möjligt hänvisa till en egen garanti som gäller för den del som monterats under reservdelsgarantin##.
Reino Havbrandt
Sweden
Swedish translation:förhindra
Explanation:
De ska absolut se till att det inte utlovas någon garanti.
Selected response from:

Lennart Helgesson
Sweden
Grading comment
Tack! ärefter undvika att hänvisa till en egen garanti
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3förhindra
Lennart Helgesson
3binda ngt tillxxxLilian S-K


Discussion entries: 2





  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
förhindra


Explanation:
De ska absolut se till att det inte utlovas någon garanti.

Lennart Helgesson
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 174
Grading comment
Tack! ärefter undvika att hänvisa till en egen garanti

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Erik Hansson: förhindra hänvisning till egen garanti för den monterade delen. // Ja, nu i efterhand såg jag din förklaring, Reino. Tror du är inne på rätt spår.
2 hrs
  -> Tackar

agree  Cecilia Richter Ekholm
3 hrs
  -> Tackar

agree  joern: Men jag skulle nog använda auktoriserad verkstad
5 hrs
  -> Tackar och håller med om aukt......

42 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
binda ngt till


Explanation:

Avtalsverkstaden måste därefter om möjligt hänvisa till den garanti den binder sig till inom ramen för montering av reservdelar

xxxLilian S-K
Finland
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 21