KudoZ home » German to Swedish » Automotive / Cars & Trucks

Festzeiten

Swedish translation: avtalade tider


13:16 Feb 18, 2008
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks / verkstadsrutiner
German term or phrase: Festzeiten
Det gäller alltså vad man kallar de "fasta tider" som gäller för en standardreparation på en bilverkstad.
Jag söker fackuttrycket
Lackarbeiten werden als Pauschalsumme (netto) beantragt und vergütet unter Berücksichtigung der Festzeiten und Lackierungsklassen lt. Service-Box.
Lackarbeten faktureras med standardbelopp (netto) och ersätts med hänsyn till fasta tider och lackeringsklass enligt Service-Box.
Reino Havbrandt
Sweden
Swedish translation:avtalade tider
Explanation:
fastslagna, avtalade tider...
Selected response from:

xxxLilian S-K
Finland
Grading comment
Tack! Standardtid blev det
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3avtalade tiderxxxLilian S-K
3normerad tidsåtgång
Erik Hansson


Discussion entries: 2





  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
normerad tidsåtgång


Explanation:
kanske passar? Se länken nedan.


    Reference: http://www.cranab.se/static/sv/116/images/Arbetsrapport%20Cr...
Erik Hansson
Germany
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 240

30 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
avtalade tider


Explanation:
fastslagna, avtalade tider...

xxxLilian S-K
Finland
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 21
Grading comment
Tack! Standardtid blev det