KudoZ home » German to Swedish » Chemistry; Chem Sci/Eng

Klebeverhalten

Swedish translation: vidhäftning


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Klebeverhalten
Swedish translation:vidhäftning
Entered by: Erik Hansson

10:33 Mar 15, 2007
German to Swedish translations [PRO]
Chemistry; Chem Sci/Eng / limrester
German term or phrase: Klebeverhalten
Det handlar om olika tester som skall påvisa limrester efter att en tejpremsa har dragits av från en slät yta. Jag har sökt på klistrings-, limnings-, adhesionsbeteende och andra snarlika begrepp, men inte hittat någonting alls. Tacksam för lite uppslag.
Erik Hansson
Germany
vidhäftning
Explanation:
...kanske duger?
Selected response from:

Klas Törnquist
Grading comment
Tack till er två för bra hjälp. Det får bli vidhäftning som ligger närmare adhesion än det allmänna fästegenskaper (kan även avse allmän montering).
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3vidhäftning
Klas Törnquist
3fästegenskaper
Lennart Helgesson


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
fästegenskaper


Explanation:
kanske ett alternativ.

Lennart Helgesson
Sweden
Works in field
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 48

5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
vidhäftning


Explanation:
...kanske duger?

Klas Törnquist
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 54
Grading comment
Tack till er två för bra hjälp. Det får bli vidhäftning som ligger närmare adhesion än det allmänna fästegenskaper (kan även avse allmän montering).