KudoZ home » German to Swedish » Chemistry; Chem Sci/Eng

Abfallschlüsselnummer

Swedish translation: avfallskod


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Abfallschlüsselnummer
Swedish translation:avfallskod
Entered by: Erik Hansson

21:10 Mar 4, 2004
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Chemistry; Chem Sci/Eng / avfallsdefinition
German term or phrase: Abfallschlüsselnummer
Kod för definition av avfall, i detta fall kemiskt avfall. Enligt uppgift kopplad till europeisk standard.

"Für dieses Produkt kann keine Abfallschlüsselnummer gem. europäischem Abfallverzeichnis (AVV) festgelegt werden."
Erik Hansson
Germany
avfallskod
Explanation:
...verkar inte helt förkastligt.

--------------------------------------------------
Note added at 2004-03-04 21:16:04 (GMT)
--------------------------------------------------

En hel del Google-träffar.

--------------------------------------------------
Note added at 2004-03-04 21:39:21 (GMT)
--------------------------------------------------

AVV (dvs två V inte W) = Verordnung über das Europäische Abfallverzeichnis (AVV)
Selected response from:

Klas Törnquist
Grading comment
Tack!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3avfallskod
Klas Törnquist
4avfallsnyckelnummerReino Havbrandt
3nyckelkodnasholm


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
avfallskod


Explanation:
...verkar inte helt förkastligt.

--------------------------------------------------
Note added at 2004-03-04 21:16:04 (GMT)
--------------------------------------------------

En hel del Google-träffar.

--------------------------------------------------
Note added at 2004-03-04 21:39:21 (GMT)
--------------------------------------------------

AVV (dvs två V inte W) = Verordnung über das Europäische Abfallverzeichnis (AVV)

Klas Törnquist
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 54
Grading comment
Tack!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jerker Thorell: enligt European Waste Code (men hur kan Abfallvezeichnins förkortas AW?)
8 mins
  -> Tackar! (Agreement on Waste??)

agree  xxxBirgitta G
11 hrs
  -> Tackar!

agree  Horst2: AVV = Abfallverzeichnis Verordnung; det finns värre fökortningar
11 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
avfallsnyckelnummer


Explanation:
har jag alltid använt
Avfallsnyckel ger 165 träffar på kemi.se


    Reference: http://www.kemi.se/search/search.asp
Reino Havbrandt
Sweden
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 52

19 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
nyckelkod


Explanation:
"...för avfall". Men om det framgår att det handlar om avfall räcker väl nyckelkod?

nasholm