KudoZ home » German to Swedish » Construction / Civil Engineering

Zusatzmittel

Swedish translation: tillsatsmedel


15:19 Oct 29, 2007
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering / puts och bruk
German term or phrase: Zusatzmittel
Enligt kund är detta inte synonymt med Zuschlagstoffe. Kundens def. av Zusatzmittel:

"Mittel, die dem Mörtel zugesetzt werden können, um bestimmte Eigenschaften zu erhalten. z.B. Estrichzusatzmittel, um die Flexibilität des Estriches zu erhöhen."

Kan det vara tillsatsmedel och tillsatsmaterial som spökar? Vem vet mer?
Erik Hansson
Germany
Swedish translation:tillsatsmedel
Explanation:
inte att förväxla med "Zuschlag" = ballast, utan diverse preparat för att ge bruket särskilda bearbetningsegenskaper m.m.
Selected response from:

asptech
Grading comment
Tack! Tillsats eller tillsatsmedel är säkert en smaksak.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1tillsats
Mats Wiman
4tillsatsmedelasptech


  

Answers


5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
tillsats


Explanation:
brukar man kalla det

Mats Wiman
Sweden
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 17

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Reino Havbrandt: tillsatser
11 hrs

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
tillsatsmedel


Explanation:
inte att förväxla med "Zuschlag" = ballast, utan diverse preparat för att ge bruket särskilda bearbetningsegenskaper m.m.

asptech
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 293
Grading comment
Tack! Tillsats eller tillsatsmedel är säkert en smaksak.