KudoZ home » German to Swedish » Construction / Civil Engineering

Restnorm

Swedish translation: resterande/övriga punkter enligt norm DIN .....


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Restnorm
Swedish translation:resterande/övriga punkter enligt norm DIN .....
Entered by: Erik Hansson

07:29 Apr 6, 2004
German to Swedish translations [PRO]
Construction / Civil Engineering
German term or phrase: Restnorm
Gjutjärnsrör för avlopp.
Verkar inte heta ngt med reststandard.
Det handlar f.ö. om DIN 1986-100.
Erik Hansson
Germany
resterande/övriga punkter enligt norm DIN .....
Explanation:
begreppet star för en del av tyska DIN som inte har kunnat tas bort efterson europeiska normen inte täcker hela DIN´s innehall.
Selected response from:

Horst2
Grading comment
Tack till er två! Skulle helst av allt vilja dela upp dessa två poäng (det klassiska problemet), men Asptech får ha poängen tillgodo till nästa gång ;-)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5restnormasptech
4resterande/övriga punkter enligt norm DIN .....Horst2


  

Answers


38 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
restnorm


Explanation:
bestämmelser som tyskarna inte lyckats få med i en EN-norm men som de ändå vill ska gälla (i Tyskland)

asptech
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 293

39 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
resterande/övriga punkter enligt norm DIN .....


Explanation:
begreppet star för en del av tyska DIN som inte har kunnat tas bort efterson europeiska normen inte täcker hela DIN´s innehall.


Horst2
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in category: 4
Grading comment
Tack till er två! Skulle helst av allt vilja dela upp dessa två poäng (det klassiska problemet), men Asptech får ha poängen tillgodo till nästa gång ;-)