KudoZ home » German to Swedish » Electronics / Elect Eng

Situationsbezogen

Swedish translation: kontextberoende


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Situationsbezogen
Swedish translation:kontextberoende
Entered by: Reino Havbrandt

13:55 Feb 23, 2008
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng / Datorsystem för mätdata
German term or phrase: Situationsbezogen
Eng: context dependent?
Situationsbezogene Hilfe anwendennSituationsbezogene Hilfe

Använd lägesberoende hjälpfunktionnLägesberoende hjälpfunktion
Reino Havbrandt
Sweden
kontextberoende
Explanation:
..brukar det väl kallas.
Selected response from:

Klas Törnquist
Grading comment
Tack
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2Situationsanpassad, med tanke på situationenxxxLilian S-K
3 +2kontextberoende
Klas Törnquist
4sammanhangsberoendeCecilia Richter Ekholm


  

Answers


58 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
Situationsanpassad, med tanke på situationen


Explanation:
Prismas Tyska lexikon...igen

xxxLilian S-K
Finland
Native speaker of: Swedish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dilshod Madolimov
27 mins
  -> Tack så mycket!

agree  xxxbofasching
20 hrs
  -> Tack skall du ha!

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
kontextberoende


Explanation:
..brukar det väl kallas.

Klas Törnquist
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 72
Grading comment
Tack

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  myrwad
1 hr

agree  Erik Hansson: Tycker att det här låter bäst.
1 day18 hrs

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
sammanhangsberoende


Explanation:
sammanhangsberoende hjälpfunktion :-)

Cecilia Richter Ekholm
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 8