ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » German to Swedish » Electronics / Elect Eng

Schaltgerätekombination

Swedish translation: kopplingsutrustning

21:34 Feb 18, 2011
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng
German term or phrase: Schaltgerätekombination
Har någon ett bra svenskt ord för Schaltgerätekombination? Jag har det bl a i följande mening:
Das Typenschild der Schaltgerätekombination ist in der Nähe des Netzanschlusses bzw. des Hauptschalters außen anzubringen.
Bild finns här (ordet Schaltgerätekombination finns endast i sidhuvudet):
http://www.switchboards.ch/eichmann_tableaux/produkte/index....
Kan det helt enkelt betyda "kopplingsskåp"? I så fall förstår jag inte riktigt vad "Typenschild" gör i sammanhanget.
larserik
Sweden
Swedish translation:kopplingsutrustning
Explanation:
Enligt ref: "Kopplingsutrustning är en kombination av en eller flera säkringar och/eller elkopplare med därtill hörande styr-, mät-, skydds- och reglerutrustning, komplett monterad med alla inre elektriska och mekaniska förbindningar och övriga byggdelar, såsom kapslingar och stativ."
Selected response from:

myrwad
Sweden
Grading comment
Tack!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3kopplingsutrustningmyrwad
2Kombination av switch-utrustning
Nils Andersson


  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
Kombination av switch-utrustning


Explanation:
switch är visserligen egentligen engelska, men används på svenska,
alternativen "strömbrytare", "omkopplare" etc. är alltför specifika.



Nils Andersson
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish

7 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
kopplingsutrustning


Explanation:
Enligt ref: "Kopplingsutrustning är en kombination av en eller flera säkringar och/eller elkopplare med därtill hörande styr-, mät-, skydds- och reglerutrustning, komplett monterad med alla inre elektriska och mekaniska förbindningar och övriga byggdelar, såsom kapslingar och stativ."


    Reference: http://www.voltimum.se/news/3602/cm/kopplingsutrustning.html
myrwad
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 280
Grading comment
Tack!