KudoZ home » German to Swedish » Electronics / Elect Eng

Värmeerzeuger

Swedish translation: tillsatsvärme


20:50 Mar 10, 2004
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng
German term or phrase: Värmeerzeuger
Info 2’ gibt Auskunft über alle Laufzeiten der Verdichter, des 2. Wärmeerzeugers und der Solarpumpe. Reservvärmeaggregatet eller helt enkelt det andra Värmealstraren. Finns det något bra ord? Det är nog inte element.
Staffan Wiman
Sweden
Swedish translation:tillsatsvärme
Explanation:
"2. Wärmeerzeuger" betyder t.ex. en konventionell panna (el, olja) som träder i funktion när (som i det här fallet) solvärmepumpen inte räcker till.
Selected response from:

asptech
Grading comment
Tack! I det här fallet passade ditt svar precis.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5tillsatsvärmeasptech
4värmealstrare
Erik Hansson


  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Värmeerzeuger
värmealstrare


Explanation:
låter väl inte så uppåt väggarna. Har jag dessutom sett ett antal gånger.
Se länk nedan.


    Reference: http://www.kommers.se/binaries/attachments/309_20427.doc
Erik Hansson
Germany
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 131

9 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
tillsatsvärme


Explanation:
"2. Wärmeerzeuger" betyder t.ex. en konventionell panna (el, olja) som träder i funktion när (som i det här fallet) solvärmepumpen inte räcker till.

asptech
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 24
Grading comment
Tack! I det här fallet passade ditt svar precis.