KudoZ home » German to Swedish » Electronics / Elect Eng

Sichtfenster

Swedish translation: rutan (Tool)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Sichtfenster
Swedish translation:rutan (Tool)
Entered by: Sven Petersson

08:33 Mar 14, 2004
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng
German term or phrase: Sichtfenster
Wählen Sie Ihr Modem, das Sie auf Ihren PC installiert haben im oberen Sichtfenster des Tools (Tool är något som kommer upp på skärmen?)
Välj ditt modem som du har installerat på din dator i den övre rutan (?) på verktyget
Staffan Wiman
Sweden
rutan (Tool)
Explanation:
Jag utgår från att det kommer upp en ruta med rubriken "Tool" på skärmen och att det bara finns en ruta med rubriken "Tool" på skärmen. "Oberen" är då onödigt och jag ersätter "oberen Sichtfenster des Tools" kort och gott med "rutan Tool".
Selected response from:

Sven Petersson
Sweden
Grading comment
Tack för hjälpen båda två!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4rutan (Tool)
Sven Petersson
1refReino Havbrandt


  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
rutan (Tool)


Explanation:
Jag utgår från att det kommer upp en ruta med rubriken "Tool" på skärmen och att det bara finns en ruta med rubriken "Tool" på skärmen. "Oberen" är då onödigt och jag ersätter "oberen Sichtfenster des Tools" kort och gott med "rutan Tool".

Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 107
Grading comment
Tack för hjälpen båda två!

2 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
ref


Explanation:
Ref 1 om displaytexter
Ref 2 om knappar


    Reference: http://www.havbrandt.com/Filformat.htm
    Reference: http://www.havbrandt.com/anteckningar.htm
Reino Havbrandt
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 113