KudoZ home » German to Swedish » Engineering: Industrial

Rückhaltevermögen

Swedish translation: inneslutningsförmåga


14:22 Feb 15, 2005
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering: Industrial
German term or phrase: Rückhaltevermögen
Das Rückhaltevermögen ist auf Basis der EN 12417;Sicherheit Bearbeitungszentren, 2001 für folgende Bedingungen erfüllt

Masse Splitterteil max. 0,1 kg

Umfangsgeschwindigkeit max. 120 m/s

Kritische Rückhalteenergie 720 Nm
Lennart Helgesson
Sweden
Swedish translation:inneslutningsförmåga
Explanation:
hemsnickrat ord för att beskriva vad det går ut på!
Selected response from:

asptech
Grading comment
Tackar.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1inneslutningsförmågaasptech
3retentionsförmåga
Lena Samuelsson
1splitterskyddsförmågaReino Havbrandt


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
inneslutningsförmåga


Explanation:
hemsnickrat ord för att beskriva vad det går ut på!

asptech
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 64
Grading comment
Tackar.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mario Marcolin
3 days17 mins

19 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Rückhaltevermögen
retentionsförmåga


Explanation:
kan kanske passa här.

Lena Samuelsson
Sweden
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 86

23 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
splitterskyddsförmåga


Explanation:
Har ingen bekräftelse på termen, men det rör sig nog om skyddets förmåga att stå emot splitter. Hittade inte standardtexten, bara nedanstående ref. Du får väl köpa den svenska utgåvan och se efter :-)


    Reference: http://www.svenskstandard.se/Fss.fss?icskod=searchlist&numbe...
Reino Havbrandt
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 163