KudoZ home » German to Swedish » Engineering (general)

Entsorgungsfachbetrieb

Swedish translation: avfallsföretag


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Entsorgungsfachbetrieb
Swedish translation:avfallsföretag
Entered by: Erik Hansson

13:12 May 20, 2005
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general) / momentnyckel
German term or phrase: Entsorgungsfachbetrieb
Fortfarande momentnyckeln (sjunger på sista versen).

"Entsorgen Sie Ihren Drehmomentschlüssel über einen zugelassenen Entsorgungsfachbetrieb."
Erik Hansson
Germany
avfallsföretag/miljöföretag
Explanation:
men för det mesta brukar man hänvisa till kommunens inlämningsställen. Goggla får du se.
Selected response from:

Lena Samuelsson
Sweden
Grading comment
Tack till er alla för bra svar! Jag stod i valet och kvalet mellan avfallsföretag och det längre avfallshanteringsföretag, men det får bli det förstnämnda. Angående kommunala insamlingsställen så dyker det faktiskt upp på nästa rad i texten ;-)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4avfallsföretag/miljöföretag
Lena Samuelsson
4avfallshanteringsföretag
Sven Petersson
3i fackhandelm där du köpte den
Klas Törnquist


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
avfallsföretag/miljöföretag


Explanation:
men för det mesta brukar man hänvisa till kommunens inlämningsställen. Goggla får du se.

Lena Samuelsson
Sweden
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 200
Grading comment
Tack till er alla för bra svar! Jag stod i valet och kvalet mellan avfallsföretag och det längre avfallshanteringsföretag, men det får bli det förstnämnda. Angående kommunala insamlingsställen så dyker det faktiskt upp på nästa rad i texten ;-)

39 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
avfallshanteringsföretag


Explanation:
:o)

Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 164

8 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
i fackhandelm där du köpte den


Explanation:
Det är rätt så vanligt att den affär, där man köpt något, också svarar för att ta hand om kasserade produkter.

Klas Törnquist
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 124