KudoZ home » German to Swedish » Engineering (general)

Tränkenippel

Swedish translation: vattennippel


12:02 Aug 14, 2006
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general) / djurtransporter
German term or phrase: Tränkenippel
Typ av munstycke eller rör som djuren suger på för att dricka. Här finns ett par bilder: www.ima-agro.de/produkte/traenkenippel-fuer-gefluegel.417.1...
Erik Hansson
Germany
Swedish translation:vattennippel
Explanation:
Geht es um Tränkenippel für Hühner oder andere Tiere?

--------------------------------------------------
Note added at 1 Stunde (2006-08-14 13:23:16 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.peveling.de/start.php?langid=1&seitenid=170&produ...

vore "bitventil"
Selected response from:

Stefanie Busam Golay
Grading comment
Tack till er två! Just för gris och boskap verkar bitnippel stämma.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4vattennippel
Lena Samuelsson
3vattennippel
Stefanie Busam Golay


  

Answers


49 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
vattennippel


Explanation:
Enligt ny EU-lag:

Example sentence(s):
  • 6.1.1 Fordonet skall vara utrustat med fasta eller rörliga vattningsanordningar som är anpassade efter de olika djurarterna, t.ex. hoar, skålar eller vattennipplar så att djuren kan vattnas i fordonet. Dessa anordningar skall vara utformade så att dj

    Reference: http://europa.eu.int/smartapi/cgi/sga_doc?smartapi!celexplus...
Lena Samuelsson
Sweden
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 200

50 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
vattennippel


Explanation:
Geht es um Tränkenippel für Hühner oder andere Tiere?

--------------------------------------------------
Note added at 1 Stunde (2006-08-14 13:23:16 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.peveling.de/start.php?langid=1&seitenid=170&produ...

vore "bitventil"



    Reference: http://www.hogbergaab.se
Stefanie Busam Golay
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in category: 38
Grading comment
Tack till er två! Just för gris och boskap verkar bitnippel stämma.
Notes to answerer
Asker: Länken som jag gav i min fråga var inte den bästa. I detta fall refererar Tränkenippel endast till gris och boskap: http://www.peveling.de/sys-seitenid,170/ (här syns f.ö. koppen som Klas nämnde)