KudoZ home » German to Swedish » Engineering (general)

strömungsgünstig

Swedish translation: flödestekniskt gynnsam


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:strömungsgünstig
Swedish translation:flödestekniskt gynnsam
Entered by: Erik Hansson

07:10 Oct 30, 2006
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general) / filteranläggning för siloteknik
German term or phrase: strömungsgünstig
Det handlar om utformning av rörledningarna till/från en filteranläggning som sitter på en silo.

"Die Rohrleitung muss dicht und strömungsgünstig sein".
Erik Hansson
Germany
strömningstekniskt gynnsam
Explanation:
eller kanske "ge goda strömningsförhållanden", vad som nu menas med det, troligen bara att röret ska ha tillräckligt stor diameter och inte vara alltför krokigt
Selected response from:

asptech
Grading comment
Tack för hjälpen!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2strömningstekniskt gynnsamasptech
4med minimalt tryckfall
Sven Petersson


  

Answers


30 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
strömningstekniskt gynnsam


Explanation:
eller kanske "ge goda strömningsförhållanden", vad som nu menas med det, troligen bara att röret ska ha tillräckligt stor diameter och inte vara alltför krokigt

asptech
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 153
Grading comment
Tack för hjälpen!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  myrwad: eller "flödesmässigt gynnsam"
1 hr

agree  Lennart Helgesson
1 hr

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
med minimalt tryckfall


Explanation:
:o)

Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 164