KudoZ home » German to Swedish » Engineering (general)

Setzwerkzeug

Swedish translation: monteringsverktyg


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Setzwerkzeug
Swedish translation:monteringsverktyg
Entered by: Erik Hansson

08:59 Apr 7, 2008
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general) / förankring i betongfundament
German term or phrase: Setzwerkzeug
Det handlar om förankring av en maskin i ett betongfundament med hjälp av kemiska ankare (Verbundanker).

"Verbundanker mit Setzwerkzeug in Klebepatrone schrauben"

Ett exempel på Setzwerkzeug finns här:
www.zarges.de/doc2.php?id=112&tblname=de_down&iname=dwid&la...
Erik Hansson
Germany
monteringsverktyg
Explanation:
Jag tror att Reinos förslag och ref från igår är bättre, men ev poäng borde gå till honom.
Selected response from:

myrwad
Sweden
Grading comment
Tack!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5SättverktygxxxLilian S-K
4monteringsverktygmyrwad


  

Answers


6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Sättverktyg


Explanation:
Google-jämfört med tyska Google. Direkt översättning från tyska språket


    Reference: http://images.google.se/images?sourceid=navclient&hl=sv&ie=U...
xxxLilian S-K
Finland
Native speaker of: Swedish

19 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
monteringsverktyg


Explanation:
Jag tror att Reinos förslag och ref från igår är bättre, men ev poäng borde gå till honom.

myrwad
Sweden
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 274
Grading comment
Tack!