KudoZ home » German to Swedish » Engineering (general)

Kugelkopf-Sechskant-Schraubendreher

Swedish translation: sexkantnyckel med kulhuvud


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Kugelkopf-Sechskant-Schraubendreher
Swedish translation:sexkantnyckel med kulhuvud
Entered by: Klas Törnquist

10:20 Jul 2, 2008
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general)
German term or phrase: Kugelkopf-Sechskant-Schraubendreher
Tekniker och andra kunniga! Vad har kulan att göra med en sexkantig skruvmejsel! Tacksam för svar!
xxxLilian S-K
Finland
sexkantnyckel med kulhuvud
Explanation:
...bör det väl vara.
Selected response from:

Klas Törnquist
Grading comment
Ja det bör det! Tack Klas!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4sexkantnyckel med kulhuvud
Klas Törnquist
4sexkant med kula
Erik Hansson


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
sexkant med kula


Explanation:
eller "mejsel med sexkant med kula". Det rör sig om en sexkantnyckel vars yttersta spets har bearbetats så att den ser ut som en kula. Kulans sidor är dock fortfarande platta, så att en sexkantig struktur fortfarande finns kvar. Används ofta om det är svårt att komma åt med nyckeln rakt uppifrån, vilket krävs med en vanlig sexkant.


    Reference: http://www.auto-tools.com/2005/klann/SchwedenKap.10_LowRes.p...
Erik Hansson
Germany
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 141

9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
sexkantnyckel med kulhuvud


Explanation:
...bör det väl vara.


    Reference: http://www.olsana.com/store/comersus_viewItem.asp?idProduct=...
Klas Törnquist
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 124
Grading comment
Ja det bör det! Tack Klas!