KudoZ home » German to Swedish » Engineering (general)

Zweifachgehänge

Swedish translation: dubbelstropp, dubbel stropp


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Zweifachgehänge
Swedish translation:dubbelstropp, dubbel stropp
Entered by: Erik Hansson

07:37 Mar 9, 2004
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general) / lyftdon
German term or phrase: Zweifachgehänge
Typ av lyftdon. I detta exempel handlar det om lossning av maskin från lastbilsflak till monteringsplats.
Erik Hansson
Germany
dubbelstropp
Explanation:
kan det kanske vara eller dubbelsling (sling säger man ofta)

--------------------------------------------------
Note added at 2004-03-09 08:20:24 (GMT)
--------------------------------------------------

Kan givetvis också särskrivas: dubbel stropp
Selected response from:

Jerker Thorell
Grading comment
Tack till er alla! Zeifachgehänge består av dubbla stroppar eller kedjor så att lasten ändå hålls upp provisoriskt om en stropp/kedja skulle brista.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2dubbelstroppJerker Thorell
3dubbel upphängning
Holger Gremminger


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
dubbelstropp


Explanation:
kan det kanske vara eller dubbelsling (sling säger man ofta)

--------------------------------------------------
Note added at 2004-03-09 08:20:24 (GMT)
--------------------------------------------------

Kan givetvis också särskrivas: dubbel stropp

Jerker Thorell
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 26
Grading comment
Tack till er alla! Zeifachgehänge består av dubbla stroppar eller kedjor så att lasten ändå hålls upp provisoriskt om en stropp/kedja skulle brista.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sven Petersson
31 mins

agree  Holger Gremminger
2 hrs

1 day2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Zweifachgehänge
dubbel upphängning


Explanation:
Den undre delen mellan lyftkranen och containern är en "Zweifachgehänge", eller? Den hänger upp containern till höger och till vänster om tvärbalken


    Reference: http://home.hetnet.nl/~janso/de%20eerste%20container%20komt%...
Holger Gremminger
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 36