KudoZ home » German to Swedish » Engineering (general)

Grippkette

Swedish translation: medbringarkedja


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Grippkette
Swedish translation:medbringarkedja
Entered by: Erik Hansson

08:46 Aug 4, 2004
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general) / folietransport
German term or phrase: Grippkette
Anläggning för överdragning av folie på förpackning.
Det är egentligen två kedjor, eftersom förf. envisas med att använda "beidseitige Grippkette". Denna kedja (rem?) löper längs med resp. foliekant och transporterar folien till en viss station.
Någon som har stött på detta tidigare?
Erik Hansson
Germany
klämkedja, medbringarkedja
Explanation:
Dengish-skapelse från eng. grip=greppa
Ernst:
Gripzange f / locking pliers, vise-grip wrench
Selected response from:

Mats Wiman
Sweden
Grading comment
Tack till er två! Efter konsultationer med kund bestämmer jag mig för medbringarkedjan.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5klämkedja, medbringarkedja
Mats Wiman
4transportkedjamyrwad


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
klämkedja, medbringarkedja


Explanation:
Dengish-skapelse från eng. grip=greppa
Ernst:
Gripzange f / locking pliers, vise-grip wrench

Mats Wiman
Sweden
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 45
Grading comment
Tack till er två! Efter konsultationer med kund bestämmer jag mig för medbringarkedjan.

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
transportkedja


Explanation:
är ett alternativ, om man ser till funktion och inte till utförande. Annars är ju Mats förslag med "klämkedja" bra, tycker jag.

myrwad
Sweden
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 274