KudoZ home » German to Swedish » Engineering (general)

Körperbrause

Swedish translation: kroppsdusch


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Körperbrause
Swedish translation:kroppsdusch
Entered by: Erik Hansson

13:35 Feb 15, 2005
German to Swedish translations [PRO]
Engineering (general) / VVS
German term or phrase: Körperbrause
VVS. Munstycken/strilar som placeras i en rad på väggen i duschkabin, ska massera kroppen.

Själva duschen som innehåller sådana attiraljer verkar kallas för kroppsdusch ( http://www.erikssonsvvs-shop.se/nyhetermall.htm ) men vad heter själva munstyckena? I samma text nämns f.ö. även Kopfbrause som nog en fast monterad stril, jmf. Handbrause som är monterad på slang.
Erik Hansson
Germany
takdusch
Explanation:
Tror att Körperbruase och Kopfbruse är samma sak. D.v.s. den del i
Wellnestemplet som strilar vatten uppifrån från ett fast monterat munstycke.
Selected response from:

Lennart Helgesson
Sweden
Grading comment
Tack för hjälpen, Lennart! Se förklaring ovan.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3takdusch
Lennart Helgesson
1 +1kroppsmunstycken
Sven Petersson


Discussion entries: 2





  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +1
Körperbrause
kroppsmunstycken


Explanation:
:o)


    Reference: http://www.vvsagenturer.se/show_products.asp?thisPage=2&mode...
Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 164

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lena Samuelsson: Och för kopfbrause kan du säga huvuddusch
24 mins
  -> Thank you very much!

25 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Körperbrause
takdusch


Explanation:
Tror att Körperbruase och Kopfbruse är samma sak. D.v.s. den del i
Wellnestemplet som strilar vatten uppifrån från ett fast monterat munstycke.

Lennart Helgesson
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 175
Grading comment
Tack för hjälpen, Lennart! Se förklaring ovan.