KudoZ home » German to Swedish » Food & Drink

Hasselnussmark

Swedish translation: hasselnötsmassa


15:05 Sep 4, 2008
German to Swedish translations [PRO]
Food & Drink
German term or phrase: Hasselnussmark
Ingrediens i glass av smaken hasselnöt :)
Åsa Valley
Sweden
Swedish translation:hasselnötsmassa
Explanation:
Skulle jag tro. Går att googla på, kanske ser du då om det är det du söker:-)
Selected response from:

Cecilia Richter Ekholm
Grading comment
tack!

4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3hasselnötsmassaCecilia Richter Ekholm
3hasselnötscreme
Lennart Helgesson


Discussion entries: 1





  

Answers


18 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
hasselnötsmassa


Explanation:
Skulle jag tro. Går att googla på, kanske ser du då om det är det du söker:-)

Cecilia Richter Ekholm
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 4
Grading comment
tack!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lena Samuelsson: På denna länk finns det som ingrediens i tårtor:www.daglivs.com/Admin/Public/DWSDownload.aspx?File=Files/Fi...
1 hr
  -> Tack,Lena!

agree  Erik Hansson: Mark säger man även om tomatpuré: Tomatenmark. Detta är alltså mer eller mindre i ursprungligt skick (jmf. creme).
14 hrs
  -> Tack, Erik!

agree  Eva Gustavsson: Jag tror också att det är i princip rena mosade hasselnötter. Ev hasselnötssmör i analogi med jordnötssmör. Men *inte* creme som ju innehåller socker och en massa annat.
14 hrs
  -> Tack så mycket, Eva!

38 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
hasselnötscreme


Explanation:
Nutella eller dyl.

Lennart Helgesson
Sweden
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 12