KudoZ home » German to Swedish » IT (Information Technology)

semantisch abstimmen

Swedish translation: anpassas (innehållsmässigt) till varandra/jämkas


12:12 Jul 21, 2005
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - IT (Information Technology)
German term or phrase: semantisch abstimmen
Texten handlar om hantering av basdata på företag.
"Nicht selten laufen Projekte in eine Sackgasse, wenn größtenteils unterschiedliche Definitionen semantisch abgestimmt werden müssen."
Johanna Holmberg
Swedish translation:anpassas (innehållsmässigt) till varandra/jämkas
Explanation:
när olika definitioner måste anpassas till varandra
Selected response from:

Mario Marcolin
Sweden
Grading comment
Tack!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5anpassas (innehållsmässigt) till varandra/jämkas
Mario Marcolin
4semantisk samordningReino Havbrandt


  

Answers


20 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
semantisk samordning


Explanation:
om man är antisemantisk, kan man ju säga: "de olika definitioerna ska kläs i samma språkdräkt"

Reino Havbrandt
Sweden
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 12

3 days4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
anpassas (innehållsmässigt) till varandra/jämkas


Explanation:
när olika definitioner måste anpassas till varandra

Mario Marcolin
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Tack!