KudoZ home » German to Swedish » Law/Patents

MTV

Swedish translation: Ramavtal, huvudavtal


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:MTV
Swedish translation:Ramavtal, huvudavtal
Entered by: Staffan Wiman

11:35 Jan 13, 2003
German to Swedish translations [Non-PRO]
Law/Patents / Arbeitszeitabkommen
German term or phrase: MTV
§ MTV Chemischen Industrie
Es scheint ein Gesetz zu sein
StaffanWiman
ramavtal
Explanation:
Manteltarifvertrag > ramavtal
Selected response from:

Sven Petersson
Sweden
Grading comment
Tack så jättemycket. Det måste det ju vara. Jag såg det själv plötsligt för fem minuter sedan. Jag hade ju ordet men såg inte att det var förkortningen. Själv hade jag skrivet huvudavtalet men det kanske är samma sak.
Staffan Wiman
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5huvudavtal
Holger Gremminger
5ramavtal
Sven Petersson


Discussion entries: 1





  

Answers


34 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
ramavtal


Explanation:
Manteltarifvertrag > ramavtal


    My geriatric brain.
Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 2209
Grading comment
Tack så jättemycket. Det måste det ju vara. Jag såg det själv plötsligt för fem minuter sedan. Jag hade ju ordet men såg inte att det var förkortningen. Själv hade jag skrivet huvudavtalet men det kanske är samma sak.
Staffan Wiman

36 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
huvudavtal


Explanation:
Enligt "eurodicautom" ...


    Reference: http://europa.eu.int/eurodicautom/login.jsp
Holger Gremminger
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 438