KudoZ home » German to Swedish » Marketing

aufschieben

Swedish translation: föra/skjuta åt sidan


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:aufschieben
Swedish translation:föra/skjuta åt sidan
Entered by: Mats Wiman

13:33 Apr 2, 2003
German to Swedish translations [PRO]
Marketing / kamera
German term or phrase: aufschieben
EINFACH AUFSCHIEBEN UND DEN MOMENT IM BILD PERFEKT FESTHALTEN.

Kunden insisterar att ordet här ska tolkas bokstavligt; det handlar om en kamera som slås på genom att man skjuter åt sidan linsskyddet.

Hur formulerar jag något liknande på säljande svenska, gärna bättre än originalet ? "Skjut åt sidan" tycker jag ger lite fel associationer.
Paul Svensson
föra åt sidan
Explanation:
..för linsskyddet åt sidan...
Selected response from:

Mats Wiman
Sweden
Grading comment
Jag bestämde mej för att skriva om det:
BARA ÖPPNA OCH KNÄPP FÖR PERFEKTA ÖGONBLICKSBILDER

1 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5föra åt sidan
Mats Wiman
4skjut åt sidan
Erik Hansson


Discussion entries: 2





  

Answers


47 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
föra åt sidan


Explanation:
..för linsskyddet åt sidan...

Mats Wiman
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 2143
Grading comment
Jag bestämde mej för att skriva om det:
BARA ÖPPNA OCH KNÄPP FÖR PERFEKTA ÖGONBLICKSBILDER

1 day17 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
skjut åt sidan


Explanation:
Skjut linsskyddet åt sidan och fånga in momentet perfekt.

eller något liknande




    Hobbyfotograf
Erik Hansson
Germany
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 2674