KudoZ home » German to Swedish » Materials (Plastics, Ceramics, etc.)

Versagen

Swedish translation: godkändes inte, fallera; förstöring (utan att gå av helt)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Versagen
Swedish translation:godkändes inte, fallera; förstöring (utan att gå av helt)
Entered by: Staffan Wiman

16:49 Mar 11, 2007
German to Swedish translations [PRO]
Materials (Plastics, Ceramics, etc.) / Materialprovning
German term or phrase: Versagen
Bemerkungen, Abweichungen und Einschränkungen gegenüber der Prüfvorschrift.
Versagen der Proben
V = vollständiger Bruch.
Die Versuche wurden nicht wie in der Norm vorgesehen auf einem Pedelschlagwerk, sondern mit einer Schnellzerreissmaschine durchgeführt.
Misslyckas proven eller anges belastningen när materialet går av fullständigt (vilket borde vara något man vill veta).
Staffan Wiman
Sweden
godkändes inte
Explanation:
provet kunde inte godkännas, eftersom det var utfört med fel metod
Selected response from:

Reino Havbrandt
Sweden
Grading comment
Tack för hjälpen alla tre! Jag gick på din linje men skickade med en brasklapp.
Om provet underkändes, varför skulle de då ta med V = Vollständiger Bruch ?
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4godkändes inteReino Havbrandt
4förstöringasptech
3fallera
Erik Hansson


  

Answers


12 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
fallera


Explanation:
är en annan möjlighet.

Erik Hansson
Germany
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 20

14 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
förstöring


Explanation:
föremålet blir obrukbart för sitt ändamål utan att gå sönder helt

asptech
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 19

18 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
godkändes inte


Explanation:
provet kunde inte godkännas, eftersom det var utfört med fel metod

Reino Havbrandt
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 62
Grading comment
Tack för hjälpen alla tre! Jag gick på din linje men skickade med en brasklapp.
Om provet underkändes, varför skulle de då ta med V = Vollständiger Bruch ?