KudoZ home » German to Swedish » Mechanics / Mech Engineering

Bordnetzspannung

Swedish translation: fordonets nätspänning


16:50 May 23, 2005
German to Swedish translations [PRO]
Mechanics / Mech Engineering
German term or phrase: Bordnetzspannung
Fehlt die Bordnetzspannung oder fälllt die Elektronik aus, kann die Feststellbremse nicht mehr geöffnet und die Maschine nicht mehr gefahren werden.
Karin Hallberg
Spain
Swedish translation:fordonets nätspänning
Explanation:
eller maskinens nätspänning torde vara enklast. Det är en rörlig maskin med ett eget spänningsmatningssystem.
Selected response from:

Reino Havbrandt
Sweden
Grading comment
Så blev det...
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1spänningen i elsystemet
Klas Törnquist
4 +1fordonets nätspänningReino Havbrandt
4 +1se förklaring
Lennart Helgesson


  

Answers


46 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
spänningen i elsystemet


Explanation:
...egentligen "spänningen i fordonets elsystem", men det kan tänkas vara självklart.

Klas Törnquist
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 146

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lena Samuelsson
2 hrs
  -> Tackar!

48 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
se förklaring


Explanation:
I detta fall: Om maskinens elsystem är spänningslöst eller .....

Lennart Helgesson
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 137

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lena Samuelsson
2 hrs

21 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
fordonets nätspänning


Explanation:
eller maskinens nätspänning torde vara enklast. Det är en rörlig maskin med ett eget spänningsmatningssystem.

Reino Havbrandt
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 403
Grading comment
Så blev det...

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mario Marcolin
20 hrs