KudoZ home » German to Swedish » Mechanics / Mech Engineering

Zylinderführung

Swedish translation: cylindrisk styrlist


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Zylinderführung
Swedish translation:cylindrisk styrlist
Entered by: Gull-Britt Orsén

10:08 Nov 1, 2006
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
German term or phrase: Zylinderführung
"Beliebige Schubladenführungen können verwendet werden. Es können Gleitführungen, Rollenführungen, Zylinderführungen oder Laufwagenführungen verwendet werden".
Gull-Britt Orsén
cylindrisk styrlist
Explanation:
styrlist, styrskena, etc.
Selected response from:

Lennart Helgesson
Sweden
Grading comment
Tack. Det blev det här svaret (fast jag skrev gejd eftersom alla andra varianter hette så).
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1cylinderstyrningmyrwad
3 +1cylindrisk styrlist
Lennart Helgesson


Discussion entries: 1





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
cylinderstyrning


Explanation:
En styrning för en cylinders kolvstång.

myrwad
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 819

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Erik Hansson
1 hr
  -> Tack Erik, men jag tror att Lennart kommer närmast den här gången

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
cylindrisk styrlist


Explanation:
styrlist, styrskena, etc.

Lennart Helgesson
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 137
Grading comment
Tack. Det blev det här svaret (fast jag skrev gejd eftersom alla andra varianter hette så).

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  myrwad: Efter Gull-Britts tillägg håller jag med dig
18 hrs
  -> Tackar