KudoZ home » German to Swedish » Mechanics / Mech Engineering

topfbandbohrung

Swedish translation: gångjärnshål


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:topfbandbohrung
Swedish translation:gångjärnshål
Entered by: Åsa Valley

15:48 Jul 1, 2007
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
German term or phrase: topfbandbohrung
Uppräknad i en lista utan sammanhang. Självklart är det tyska och inte engelska, som jag felaktigt angav när jag skickade frågan alldeles nyss.
Åsa Valley
Sweden
gångjärnshål
Explanation:
Ref säger att topfband = adjustable concealed hinge, dvs justerbart dolt gångjärn

--------------------------------------------------
Note added at 1 day12 hrs (2007-07-03 04:48:28 GMT)
--------------------------------------------------

Se t ex
www.ziegelmueller-beschlagtechnik.de/ produkte/scharniere.htm

--------------------------------------------------
Note added at 1 day13 hrs (2007-07-03 04:49:41 GMT)
--------------------------------------------------

Ett annat exempel:
www.sign-lang.uni-hamburg.de/tlex/Lemmata/L6/L683.htm
Selected response from:

myrwad
Sweden
Grading comment
Tack!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4gångjärnshålmyrwad
1behållarbandshålReino Havbrandt


  

Answers


1 day3 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
behållarbandshål


Explanation:
k

Reino Havbrandt
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 403

19 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
gångjärnshål


Explanation:
Ref säger att topfband = adjustable concealed hinge, dvs justerbart dolt gångjärn

--------------------------------------------------
Note added at 1 day12 hrs (2007-07-03 04:48:28 GMT)
--------------------------------------------------

Se t ex
www.ziegelmueller-beschlagtechnik.de/ produkte/scharniere.htm

--------------------------------------------------
Note added at 1 day13 hrs (2007-07-03 04:49:41 GMT)
--------------------------------------------------

Ett annat exempel:
www.sign-lang.uni-hamburg.de/tlex/Lemmata/L6/L683.htm


    Reference: http://www.stalys.de/data/wt01.htm
myrwad
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 819
Grading comment
Tack!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Reino Havbrandt: kandeverkligenvarasant??
7 hrs
  -> Ja, i en lista utan sammanhang kan det mycket väl vara sant, däremot har jag aldrig hört talas om behållarbandshål ;-)