KudoZ home » German to Swedish » Mechanics / Mech Engineering

Rauch- und Wärme-Abzugsanlagen

Swedish translation: rök- och värme-ventilationssystem


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Rauch- und Wärme-Abzugsanlagen
Swedish translation:rök- och värme-ventilationssystem
Entered by: Eva Gustavsson

11:45 Sep 19, 2007
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
German term or phrase: Rauch- und Wärme-Abzugsanlagen
Om apparaterna används i rök- och värmeventilationsanläggningar (RWA), måste de kontrolleras, underhållas och eventuellt repareras minst en gång per år.
Eva Gustavsson
rök- och värme-ventilationssystem
Explanation:
är en variant som firman GEZE använder, men det låter kanske lite otympligt. Termen "ventilationssystem för rök och värme" vore en annan möjlighet.
Selected response from:

Erik Hansson
Germany
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3brand- och rökgasavventilering
Sven Petersson
3rök- och värme-ventilationssystem
Erik Hansson


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
rök- och värme-ventilationssystem


Explanation:
är en variant som firman GEZE använder, men det låter kanske lite otympligt. Termen "ventilationssystem för rök och värme" vore en annan möjlighet.


    Reference: http://www.geze.se/geze_profile.aspx
Erik Hansson
Germany
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 308

56 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
brand- och rökgasavventilering


Explanation:
:o)


    Reference: http://www.geze.se
    Reference: http://www.geze.de
Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 228

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Erik Hansson: Hur vanligt är "avventilering"? Och finns det något som heter "tillventilering"? // Tack för kommentaren, broder Sven. En konstruktion med "-utsugningssystem" torde vara lämplig.
21 hrs
  -> Hmm, vore "-utsugningssystem" mer i brors smak?