KudoZ home » German to Swedish » Mechanics / Mech Engineering

außengestufte Backen

Swedish translation: innerbackar


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:außengestufte Backen
Swedish translation:innerbackar
Entered by: Erik Hansson

09:22 Nov 2, 2007
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / metallsvarv
German term or phrase: außengestufte Backen
Det rör sig om en trebackschuck till en metallsvarv. Chuckens genomgång (dvs. hur stort ett arbetsstycke kan vara) är 30 mm vid "außengestufte Backen".

(se även "innengestufte Backen" - nästa fråga)
Erik Hansson
Germany
utvändiga backar
Explanation:
Typisk tysk överprecision, se referens.
Selected response from:

Sven Petersson
Sweden
Grading comment
Tack till er alla för bra svar. Jag ville inte tro på det till en början, men det rör sig om innerbackar. Außengestuft innebär att utsidan är stegformad. Se länk: http://www.technikshop-dillingen.de/detail.php?pid=575&key1=Außengestufte%20Backen
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4utvändiga backar
Sven Petersson
1utvändiga backar
Klas Törnquist


Discussion entries: 1





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
utvändiga backar


Explanation:
Typisk tysk överprecision, se referens.


    Reference: http://shop.otdtools.se/Shop/Index.php?sArtId=6032
Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 228
Grading comment
Tack till er alla för bra svar. Jag ville inte tro på det till en början, men det rör sig om innerbackar. Außengestuft innebär att utsidan är stegformad. Se länk: http://www.technikshop-dillingen.de/detail.php?pid=575&key1=Außengestufte%20Backen

1 hr   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
utvändiga backar


Explanation:
...möjligen. Och, "genomgång" ska kanske vara "gripvidd".

Klas Törnquist
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 146

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  xxxbofasching: Med "genomgång" brukar man mena "spindelgenomgång", dvs hur stor diameter spindelaxelns centrumhål släpper igenom. Största möjliga diameter på genomgående material.
8 mins